زنجان؛

رشد بیش از 9هزار گونه گیاه دارویی در کشور

مدیر کل مرکز جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور از رشد 9هزار و 300 گونه گیاه دارویی در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛غیبی با اعلام این خبر افزود : این گونه ها براساس اقلیم و منطقه خاص رشد می کنندو این موضوع می‌تواند با برنامه‌ریزی اصولی به صنعتی پررونق برای جوامع روستایی تبدیل شود.

وی در ادامه بیان کرد:بر اساس سند ملی گیاهان دارویی دولت مکلف است کشت این گیاهان را تاپایان سال ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه به ۵۰۰ هزار هکتار برساند که این اقدام، انقلابی در کشت گیاهان دارویی به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسول خاطر نشان کرد:کشت گیاهان دارویی جزو اولویت‌های سازمان است و باید به این نکته توجه کنیم که گیاهان دارویی نیاز کمیبه آب دارندو در شرایط فعلی کشور می‌تواند به طرح بزرگی تبدیل شود.

به گفته مدیر کل مرکز جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور برنامه سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی جنگلکاری اقتصادی است و طی سال گذشته میزان جنگلکاری اقتصادی پنج هزار هکتار بود.

غیبی با بیان اینکهزنجان یکی از استانهای پیشرو در زمینه کشت گیاهان دارویی است، گفت: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی ازسیاست هایستاد اقتصاد مقاومتی است و این ابلاغ شده است.

شایان ذکر است بحث بازار یابی در کشت محصولات گیاهان دارویی مهم است، گفت: باید به بازار یابی این محصولات توجه شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.