مشهد؛

تحصیل 175 هزار دانش آموز عشایر در کشور

175 هزار دانش آموز عشایر در کشور مشغول تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان عشایری دختر شهرستان تایباد افزود: این تعداد دانش آموز در 6 هزار و 75 مدرسه مشغول فراگیری دروس مختلف هستند.

علی نقی یزدان پناه گفت: بیشترین آمار دانش آموزان عشایر کشور مربوط به استان آذربایجان غربی است.

او افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه مدارس عشایری قانونمند کردن اینگونه مدارس بود که اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ ریاست جمهوری است.

یزدان پناه گفت: رایگان بودن سنجش کودکان بدو ورود و تحصیل در مقطع پیش دبستانی، سختی کار برای معلمان در مناطق عشایری و برنامه های رفت و آمد فرهنگیان در این مناطق در این مصوبه در نظر گرفته شده است.

او افزود: اعتبارات تجهیزاتی مدارس عشایر 37 میلیارد ریال است و برای سایر برنامه ها نیز 110 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش تایباد نیز در این مراسم گفت: برای تکمیل پنج مدرسه با 60 کلاس درس که هم اکنون جزو طرحهای نیمه تمام این شهرستان است حدود 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمود آریامنش افزود: این تعداد مدرسه با 50 درصد پیشرفت اجرا توسط افراد نیکوکار در مناطق شهری و روستایی تایباد در حال ساخت است.

جشن تکلیف دانش آموزان عشایر برای 100 دانش آموز دختر شهرستان تایباد برگزار شد.

هزار و 400 دانش آموز عشایر در تایباد تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.