اتومبیل رانی در انتظار ورود خودرو های استاندارد

رئیس کمیته موتور ریس و رییس کمیته رالی درباره مشکلات و چالش های فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری نکاتی را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امیرحسین خاکسار رئیس کمیته موتور ریس فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری در گفت و گو با رادیو ورزش درباره شرایط حال حاضر این رشته گفت: پیست ها به زیر ساخت نیاز دارند. البته تا حدودی این زیرساخت ها موجود است اما قسمت اعظمی از آن هنوز فراهم نشده است.  کمیته ریس، کمیته ای تخصصی است می توانیم از مربیان بین المللی دعوت کنیم تا با حضور در کشورمان شرایط و وضعیت ورزشکاران را ارزیابی کنند.

رئیس کمیته موتور ریس اظهار داشت: دیده شدن اتومبیا رانی و موتورسواری معنای حمایتی دارد. قرار بود چند حامی مالی خارجی به کشور بیایند اما به دلایل مختلف این امکان فراهم نشد. استاندارهایی برای این رشته وجود دارد اما ما امکانات لازم که همان وسیله نقلیه است را نداریم به همین دلیل نمی توانیم انتظار داشته باشیم ورزشکاران به سطح بالایی برسند.

وی ادامه داد: چندی پیش سرمربی تیم ملی موتورسواری ایتالیا به کشورآمد و بار عملی ورزشکاران را بسیار مثبت اعلام کرد اما معتقد بود در بخش زیرساخت مشکلاتی وجود دارد. ضمن این که سرمربی ایتالیایی کلاس های آموزشی برای موتورسواران برگزار و ایرادات آنان را برطرف کرد. از آن جا که قصد داریم تیم ملی موتورسواری ریس تشکیل دهیم سرمربی تیم ملی ایتالیا افراد توانمند را نیز شناسایی و معرفی کرد.

سینا سعیدی رئیس کمیته رالی درباره چگونگی بهره گیری از پتانسیل های موجود در کشور گفت: ایران پتانسیل خوبی در بخش نیروی انسانی در این دو رشته دارد اما به دلیل عدم وجود امکانات، حامی مالی و قوانین و قواعد کشور در بسیاری از موارد از دنیا عقب مانده ایم.

 رئیس کمیته رالی اظهار داشت: همه مشکلات را می دانند اما باید برای مشکلات راه کاری پیدا کرد. مشکل اول این فدراسیون اساسنامه است. در تمام دنیا فدراسیون موتور سواری و اتمبیل رانی از یکدیگر جداست. مجموعه رشته های موتورسواری و اتومبیل رانی شامل 16 رشته است. مدیریت این تعداد رشته نیازمند بودجه فراوان و نیروی متخصص است که ما در همه ضعف داریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار