هنوز جای پیشرفت زیادی در حوزه چشم‌ پزشکی برای ما وجود دارد/ سیاست گذاران به استان‌های محروم بیشتر توجه کنند


وزیر بهداشت گفت: افزایش استاندارهای شاخص های بهداشتی و درمانی در جنوب کشور از اولویت های بهداشت و درمان است.



به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی که در سالن همایش های رازی برگزارشد، در جمع خبرنگاران گفت: رفع کاستی ها با پروژه های افتتاحی، تخت های زایمان در مناطق با موالید بالا از اقدامات وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان است.  

وی بیان کرد: افتتاح 375 پروژه در زاهدان، 150پروژه در زابل بیانگر پیشرفت 60 تا 90 درصدی خدمات بهداشت در مناطق حاشیه نشین جنوب کشور است. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب بهداشت و پایگاه خدمات سلامت در جنوب کشور مناسب است اما خوزستان، خراسان جنوبی و برخی استان‌های مظلوم و مورد غفلت باید بیشتر مورد توجه سیاستگذاران باشد. 

وی با اعلام اینکه 50 درصد تخت های بیمارستانی جنوب فعال شده اند، گفت: نیمی از زاهدان حاشیه نشین است که توزیع نیروی تخصصی مطلوبی در این هدف داشته ایم اما اگر معوقات همچنان با تاخیر پرداخت شود، در توزیع نیرویی که از کلانشهرها به مناطق محروم اعزام شده اند دچار مشکل می شویم. 

هاشمی از پیشرفت های مطلوب چشم پزشکی و عدالت در سلامت خبرداد و افزود: در خدمات چشم پزشکی شرایط متوسط است و هنوز جای کار دارد که افزایش تعداد فارغ التحصیلان همراه با توسعه دانش و مهارت چسم پزشکی راهکار افزایش خدمات است. 

به گفته وزیر بهداشت، تجهیزات و امکانات چشم پزشکی در کشور مطلوب و عدالت در سلامت با افزایش تعداد فارغ التحصیلان امکانپذیر است. 

وی اظهار داشت: در بیش از 10 دانشگاه تربیت نیروی تخصصی و فوق تخصصی را داریم و باید از دستاوردهای خود مراقبت کنیم. 

نبود ارتباط بالین و علوم پایه مشکل دانش است
هاشمی نبود ارتباط بالین و علوم پایه را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: ما در بخش صنعت ارتباط خوبی داریم که باید به سمت تجهیزات مصرفی پیش برویم که دولت و مجلس باید در توسعه بیمارستانها همت کنند، زیرا عرضه و تقاضا در پذیرش بیمار در حال افزایش است. 

وی اظهار داشت: در بخش سلامت بیمار، تجهیزات، متخصص و متقاضی فراوان باعث شده بیش از استانداردها به گروه های آموزشی تحمیل کرده ایم که در بیمارستان ها فضای خوبی نداریم و نباید حالت انقباضی در درمان ایجاد کنیم. 

وزیر بهداشت حمایت بخش اقتصادی دولت و مجلس در تسهیل و حمایت سرمایه گذاران در بخش های درمانی را حائز اهمیت دانست و افزود: ایجاد عدالت در درآمد، نظام پرداخت و حل مشکلات مردم برای دسترسی بیشتر نیازمند تربیت گروه های پزشکی است. 

وی اظهار داشت: در شرایطی که وظیفه 5 نفر را 1 نفر انجام می دهد، باید تعداد فارغ التحصیلان را افزایش دهیم تا فشار روی دوش پرستاران و آزمایشگاهیان نباشد که اگر اینچنین نباشد کارها بر دوش یک نفر می افتد و شاهد افشای فیش های حقوقی بدون دانستن محتوای کاری فرد هستیم. 

هاشمی ارتباط بالین و علوم پایه را راهکار مشکلات شرکت های دانش بنیان دانست و از ارتقا افزایش خدمات چشم پزشکی توسط کارشناسان کشور خبر داد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار