بادامچی در تذکر شفاهی:

دولت لایحه اصلاح قانون کار را بررسی و در صورت نیاز به مجلس ارسال کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: دولت لایحه اصلاح قانون کار را بررسی و در صورت نیاز به مجلس ارسال کند.

دولت لایحه اصلاح قانون کار را بررسی و در صورت نیاز به مجلس ارسال کند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 23 آذرماه) اظهار داشت: طی تاریخ 31 خردادماه سال 95 دولت از مجلس درخواست کرد تا اصلاح قانون کار را در دستور کار خود قرار دهد لذا این لایحه در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین این لایحه در تاریخ 13 آذرماه سال 91 با امضای دولت قبل به بهانه ماده 73 قانون برنامه توسعه 5 ساله کشور به مجلس ارجاع شد که در چندین جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران بیان داشت: درخواست مجدد دولت بدون توضیح ماده 73 و درخواست تغییر قانون کار نیاز به دو سوم رأی دارد تا در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین وی طی تذکری به دولت اظهار داشت: دولت بدون اصلاح ماده 73 از مجلس لایحه اصلاح قانون کار را پس گرفت لذا دولت می‌تواند مطابق سازمان جهانی کار این لایحه را مورد بررسی مجدد قرار داده و در صورت نیاز به مجلس ارائه کند.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از مجلس را برعهده گرفته است در پاسخ به تذکر وی گفت: این تذکر ربطی به ماده 185 آیین‌نامه نداشت اما لایحه اصلاح قانون به کمیسیون اجتماعی آمد و بعد به دولت بازگشت داده شد لذا ما پیگیر هستیم تا بار دیگر این لایحه به مجلس آمده و بار دیگر در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار