همدان؛

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بلوغ رسیده است

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بلوغ و بالندگی رسیده است.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بلوغ رسیده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی شفیعی در آیین افتتاحیه بیست وسومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نبایدیک تکلیف محسوب شود افزود: باید کودک و نوجوان را در جریان خلاقانه تئاتر قرار دهیم.

وی اظهار داشت: بیست وسومین جشنواره تئاتر کودک ونوجوان به بالندگی رسیده است بشکلی که 10 گروه موفق از کشورهای خارجی و گروهای زیادی از داخل کشور در این جشنواره شرکت کرده اند و اثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.

شفیعی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری جشنواره در موضوعات و محورهای مختلف هستیم ادامه داد:امسال جشنواره در 3 بخش کودک و نوجوان و خردسال برگزار می شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه تقسیم بندی ها از یک نگاه تخصصی برخوردار است بیان کرد: نگاه به مخاطب کودک و نوجوان برمی گردد وباید گفت این بلوغ جشنواره برگرفته از مدیریت با ثبات و تشکیلاتی قوی برای برگزاری ان است.

شفیعی با بیان اینکه نمایش کودک ونوجوان دارای جایگاه ویژه ای است یاداور شد: اگر به اینده جامعه علاقمند باشیم باید تئاتر کودک ونوجوان را جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در تئاتر باید به موضوعات اجتماعی ودغدغه های زیست محیطی در نظر گرفته شود و باید دانست که تئاتر محدود به اجرای صحنه نیست و کودکان و نوجوانان را بابد در جریان خلاقیت پردازی قرار دهیم.


تئاتر بهترین شیوه برای تربیت کودکان و نوجوانان است


مدیرکل هترهای نمایشی همچنین ادامه داد: خانواده ها برای اموزش فرزندان خود باید بدانند که تئاتر بهترین شیوه تربیتی است.

شفیعی تصریح کرد:در این دوره از جشنواره علاوه بر حضور گروه های ایرانی بخش بین المللی آن نیز قوی است.

وی افزود: مدیران عالی ازکمپانی های شناخته شده در جشنواره امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، ٢٢ تا ٢٧ آذر ماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.