ساری؛

احیای خانه های تاریخی در آمل

خانه های با ارزش تاریخی شهر آمل با هدف حفظ و احیای بناهای قدیمی و با مشارکت شهرداری ومیراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حمید رضا طاهرنژاد مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل گفت : شهرداری آمل پارسال خانه تاریخی معنوی در مرکز شهر را خریداری و با بازسازی آن با معماری تاریخی وسنتی آن را احیا کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل مراحل اداری واگذاری خانه تاریخی منوچهری در منطقه پایین بازار این شهر را در دست برنامه دارد، افزود: خانه منوچهری اکنون محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل است و طبق توافق تا پایان اسفند سال 1395 باید برای مرمت و بهره برداری تحویل شهرداری شود.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل گفت : مرمت و بهره برداری این خانه به مدت 15 سال است و سازمان بهسازی و نوسازی علاوه بر هزینه مرمت به صورت ماهانه باید اجاره پرداخت کند.

حمید رضا طاهرنژاد افزود: بخشی از شهر قدیمی آمل در منطقه پایین بازار در هسته مرکزی شهر آمل واقع شده و شمار زیادی خانه های قدیمی وتاریخی دراین منطقه واقع شده است.

وی گفت : 404 هکتار بافت فرسوده تاکنون در مناطق شهری به ویژه مناطق مرکزی شهر آمل شناسایی شد که 130 هکتار آن تاریخی است.

وی افزود : خانه منوچهری در نیاکی محله آمل مربوط به دوره صفوی و قاجار است و این اثر 26 اسفند 1386 با شمارهٔ ثبت 21989 درفهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار