مشهد؛

برداشت 36 تن زعفران از مزارع تربت حیدریه

36 تن محصول زعفران از سطح ۸ هزار و 400 هکتار کشتزارهای شهرستان تربت حیدریه برداشت شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: امسال پیش بینی می شد 40 تن زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود که با توجه به سرمای شدید هوا و یخبندان اوایل آذر، 4 تن از میزان برداشت کاسته شد.

محمد کریمی فرزقی افزود: کشاورزان مناطق سردسیر مانند رخ و کدکن به علت افزایش طول دوره شکوفایی گل زعفران، محصول بیشتری برداشت کردند و در مقابل در مناطق گرمسیر چون زاوه و دولت آباد زعفران کمتری برداشت شد.

وی گفت: از مجموع 70 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، ۸ هزار هکتار معادل 12 درصد مربوط به شهرستان تربت حیدریه است.

کریمی فرزقی افزود: در خراسان رضوی 117 هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان 14 تا 15 هزار خانوار در تربت حیدریه به این کار اشتغال دارند.

وی گفت : هم اکنون به ازای هر هکتار زمین زعفران، 220 نفر روز مشغول کار هستند که در کل 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و 2 تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم به دست می آید.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: میانگین تولید زعفران در استان ۴ کیلوگرم در هکتار و این رقم در تربت حیدریه 4کیلو و 200 گرم است که میزان تولید سالیانه آن در این شهرستان به 32 تن زعفران خشک می رسد.

انتهای پیام// ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.