شیراز؛

همایش آشنایی با اسناد خزانه اسلامی در فارس

معاون سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: اسناد خزانه اسلامی به نوعی، اعتباری معادل همان نقدینگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی سلحشوری با بیان اینکه همایش آموزشی آشنایی با اسناد خزانه اسلامی ویژه شهرداران، ذیحسابان و کارشناسان بودجه شهرداری های استان فارس برگزار شد، گفت: اوراق خزانه اسلامی می تواند منابع مالی ورودی و خروجی دولت را تنظیم کند و بودجه را در مقابل نوسانات قیمت نفت پوشش دهد.
سلحشوری افزود: مهمترین اهداف دولت از انتشار اسناد خزانه اسلامی، تسویه بدهی های دولت، اجرای طرح های عمرانی، تامین کسری بودجه و مدیریت بازار و اصلی ترین ابزار پول برای کنترل نقدینگی است.
وی ادامه داد: اسناد خزانه اسلامی جزء دیون ممتاز و ویژه دولت به حساب می آید و خزانه داری کل کشور موظف است پیش بینی های لازم را برای تادیه به موقع این اسناد در سررسید به عمل آورد.
سلحشوری با بیان اینکه اسناد خزانه اسلامی می تواند بخش قابل توجهی از بدهی های دولت را تسویه کند افزود: استفاده از اسناد خزانه اسلامی الزامی و اجباری است.
وی از شهرداران استان فارس و ذیحسابان آنان خواست تا جایی که در توان دارند برای جذب اسناد خزانه اسلامی به منظور استفاده بهینه در اجرای طرح های عمرانی و همچنین پرداخت بدهی پیمانکاران تلاش کنند.
حیدری سرپرست اداره نظارت مالی خزانه معین استان فارس تصریح کرد: :به منظور استمرار جریان پرداخت های خزانه داری کل کشور ، به استناد بند "ز"  تبصره 5 قانون بودجه سال 1395 به دولت اجازه داده شده است، اسناد خزانه اسلامی منتشر و صرف تخصیص های اولویت دار ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه  کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.