اصفهان؛

اخاذي ميلياردي مرد زن نما، درفضاي مجازي

مردي كه در شبكه هاي اجتماعي خود را به عنوان دختر جا زده و كاربران را اغفال و از آنها اخاذي مي كرد دستگير شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه در شبكه اجتماعي فريب خورده و اخاذي شده است ، موضوع در دستورکار قرار گرفت.

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي افزود : در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد فرد شاكي مدتي پيش در يكي از شبكه هاي اجتماعي با زني كه خود را مهسا معرفي كرده آشناشده و بين آنان در فضاي مجازي رابطه دوستي شكل گرفته، است.

وي افزود: پس از مدتي اين فرد به بهانه ازدواج عكس هاي خصوصي و شخصي خود را براي اين زن ارسال و مبالغي نيز به حسابش واريز مي كند كه پس از واريز وجه با عدم پاسخگويي فرد شياد به پروفايل خود مواجه مي شود.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت : شكايتي ديگري مبني بر اخاذي چند صد ميليوني يك زن از وي در فضاي مجازي در مقابل انتشار عكس هاي خصوصي و محرمانه وي به اين پليس واصل شد كه بررسي ها براي دستگيري اين فرد شياد وارد مرحله اي تازه شد .

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي افزود:كارشناسان با جستجو هاي علمي و تخصصي هاي خود در فضاي مجازي سرانجام با عامل اين اخاذي كه يك مرد 28 ساله بود مواجه شدند ووي را دستگير كردند.

وی گفت :متهم در بازجويي هاي خود اظهار داشت از حدود يك سال پيش فعاليت خود را در اين زمينه با نيت سوءاستفاده مالي از كاربران آغاز كرده است و با شيوه هايي همچون ازدواج موقت و برقراري رابطه دوستي توانسته تعداد زيادي از كاربران را فريب و از آنها كارت شارژ و يا پول نقد دريافت کند .

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه متهم در اين مدت توانسته بود بيش از يك ميليارد ريال از كاربران پول دريافت كند گفت: متهم با تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

سرهنگ مرتضوي افزود :خانواده ها بايد مراقب فعاليت فرزندان خود در فضاي مجازي بوده و خط قرمزهاي اين فضا را به آنها معرفي کنند و در كنترل و نظارت آنها نهايت دقت را انجام دهند و همچنين جوانان نيز نبايد در گفتگوهاي اينترنتي به آنها اعتماد داشته و عكس ها و تصاوير خصوصي خود را در اختيار ديگران قرار دهند و هميشه اين نكته را در خاطر داشته باشيد افراد آنلاين در فضاي مجازي غريبه هستند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.