همدان؛

شیوع شپش در مدارس همدان زیاد نیست

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: شیوع مواردی از شپش در مدارس استان گزارش شده اما این موضوع گسترده نیست.

شیوع شپش در مدارس همدان زیاد نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالله جعفری با بیان اینکه قابل درمان بودن عارضه شپش افزود: در صورتی‌که بهداشت فردی رعایت نشود این عارضه به یک بیماری جدی تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان همدان با توجه به آموزش‌های مناسب ارائه شده به اولیا و دانش‌آموزان و همچنین پرداختن رسانه‌ها به این موضوع موجب حساسیت خانواده‌ها و ارتقای بهداشت فردی و عمومی شده است.

جعفری با اشاره به اینکه شیوع شپش به منطقه خاصی از همدان اختصاص ندارد، تصریح کرد: در تمامی فصول سال امکان بروز این بیماری وجود دارد اما در فصل پاییز با توجه به تجمع دانش‌آموزان در یک کلاس ممکن است از فرد مبتلا، این عارضه به راحتی به دانش‌آموزان دیگر منتقل شود.

وی با اشاره به شیوع بیشتر این عارضه در بین دختران به واسطه داشتن موهای بلند نسبت به پسران، به شیوه درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: در صورت بروز این بیماری اولیا باید به مراکز بهداشت محل زندگی خود مراجعه کرده و با دریافت شامپوی پرمترین به درمان شپش بپردازند.

جعفری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند تا بهبودی کامل این عارضه در منزل بمانند و در کلاس درس حاضر نشوند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.