اردبیل؛

لزوم حمایت از واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از حمایت واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای 60 درصد در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی گفت: در سال جاری ۹۶ طرح صنعتی در استان موفق به دریافت تسهیلات شده که از این تعداد ۸۶ مورد تسهیلات سرمایه در گردش و فقط ۱۰ مورد طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد است.

وی با اذعان به اینکه کل مبلغ پرداختی بانک‌ها به واحدهای صنعتی استان ۱۲۸ میلیارد تومان است، افزود: انتظار می‌رود واحدهای نیمه‌تمام که با اندک تسهیلاتی می‌توانند فعال شوند مورد حمایت قرار گیرند.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تأکید به اینکه هدف اصلی ستاد تسهیل کمک به واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل است، اضافه کرد: علاوه بر این تثبیت اشتغال واحدهای تولیدی را که در پی اعطای تسهیلات و رونق واحد حاصل می‌شود، به جد دنبال می‌کنیم.

عاملی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی بانک‌ها عملکرد مطلوبی در اعطای تسهیلات داشته‌اند و تسهیلات اعطایی تحرک قابل‌توجهی در واحدهای تولیدی استان به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: واحدهای فعال شده حتی مشکل فروش محصولات تولیدی خود را نیز ندارند و عملاً مشاهده می‌شود که تسهیلات اعطایی توانسته اثربخش باشد.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تأکید به اینکه گروه بازرسی و نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات بانکی نظارت دارد، اضافه کرد: این گروه تاکنون ۴۵ واحد تولیدی را بازدید کرده که از این تعداد تسهیلات در ۴۱ واحد در محل خود هزینه شده است.

به گفته عاملی در این واحدها بیش از ۲۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند و در عین حال در ۱۶ واحد صنعتی ۲۴۵ مورد شغل جدید ایجاد شده است.

وی افزود: در عین حال دو واحد تولیدی تعطیل که به تازگی فعال شده‌اند ۲۰ نفر از کارگران خود را مجدداً به کار گرفته‌اند.

وی همچنین از بازرسی سه طرح تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد خبر داد و گفت: از این سه طرح یک مورد به بهره‌برداری رسیده و 2مورد دیگر در حال خرید ماشین‌آلات هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.