پلیس فتا خراسان شمالی؛

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی به شهروندان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها به دلیل اعتماد نابجا به دوستان و آشنایان هشدار داد.

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکیبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ پاسدار علی اعتمادی اظهار کرد: متاسفانه برخی شهروندان هنوز در نگهداری از اطلاعات بانکی خود سهل انگاری می‌کنند و این سهل انگاری باعث سوء استفاده افراد مجرم از اطلاعات بانکی آنها می‌شود.
 
وی با اشاره شکایت یکی شهروندان در خصوص برداشت غیر مجاز بانکی افزود: این فرد با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرد و اعلام نمود مبلغ 5 میلیون 460 هزار  ریال از حساب بانکی وی به صورت غیر مجاز برداشته شده است.
 
حساب شاکی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص گردید فرد خاطی مبلغ فوق را در چندین مرحله و به روش‌های گوناگون مانند خرید شارژ، خرید اینترنتی و... از حساب شاکی خارج نموده است .
سرهنگ اعتمادی ادامه داد: با توجه به اظهار شاکی رسیدگی به این پرونده در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت. در اقدامات اولیه و با توجه به همکاری بانک‌های عامل کلیه تراکنش‌های  
وی افزود: با توجه به سرنخ‌های به دست آمده کارشناسان این پلیس اقدامات بعدی را در جهت شناسایی متهم انجام داده و فرد مرتبط با پرونده شناسایی گردید که با همکاری شاکی مشخص شد متهم پرونده از آشنایان شاکی و ساکن شهرستان مشهد می‌باشد. پرونده متشکله به همراه مستندات جهت رسیدگی و طی مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی استان ارسال گردید.
 
سرهنگ اعتمادی ضمن هشدار به شهروندان توصیه نمود: در هنگام خرید از مغازه‌ها رمز بانکی خود را شخصاً وارد دستگاه کارت خوان نمایید و از گفتن آن به فروشنده و دیگران خودداری نمایید.
 
وی با بیان اینکه به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار دیگران نگذارید، گفت: در صورت مجبوری و گذاشتن کارت بانکی در اختیار دیگران یا اعلام رمز بانکی آن به دیگران حتما در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز اول و دوم نمائید.
 
سرهنگ اعتمادی در پایان گفت: پلیس فتا ضمن صدور هشدارها و راهکارهای پیشگیرانه جرایم اینترنتی به عموم شهروندان عزیز، همواره آماده دریافت گزارشات و شکایات ومشاوره به شهروندان در حوزه فضای سایبر از طریق وب سایتWww.Cyberpolice.ir می باشد.
 
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار