پیشی گرفتن واردات از صادرات ازمبادی گمرکی آذربایجان شرقی

آمارهای اعلام شده گمرکات آذربایجان شرقی از پیشی گرفتن واردات از صادرات ازمبادی گمرکی استان حکایت دارد.

پیشی گرفتن واردات از صادرات ازمبادی گمرکی آذربایجان شرقی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بر اساس اعلام  گمرکات استان در حالی که در هشت ماه امسال ارزش کالاهایپیشی گرفتن واردات از صادرات ازمبادی گمرکی آذربایجان شرقی صادر شده از گمرکات استان بیش از 679 میلیون دلار بوده در همین مدت به ارزش بیش از 761 میلیون دلار کالا از طریق مبادی گمرکی وارد استان شده است.
 ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در 8 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 2 درصدی را نشان می دهد این در حالی است که ارزش کالاهای وارداتی به استان در این زمان 13 درصد افزایش یافته است.
 عمده اقلام صادراتی از طریق مبادی کمرگی استان مواد پلاستیکی ، میوه، پوست مرکبات، سوخت های معدنی، روغن های معدنی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، غلات، آرد نشاسته، قند و شکر و شیرینی ، شیشه و مصنوعات شیشه ای، چدن و آهن و فولاد است که به 89 کشور صادر شده است.
 توتون و تنباکو، چوب و اشیای چوبی، کاغذ و مقوا، دستگاه های برقی و صوتی و تصویری، مصنوعات ساخته شده از آهن، چدن و فولاد ، الیاف مصنوعی نیز عمده کالاهای وارداتی از مبادی گمرکی استان است که از 56 کشور وارد استان شده است.
 ناظر گمرکات استان درآمد وصولی گمرک های استان در هشت ماهه امسال را 4 هزار و 72 میلیارد ریال اعلام کرده و گفته است: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش 19 درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/ا
برچسب ها: واردات ، صادرات ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.