کرمانشاه؛

کرمانشاه باتولید 5هزار و 546 تن مرکبات

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش 30 درصدی تولید مرکبات در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رضا زارعی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت مرکبات استان 756 هکتار می‌باشد اظهار کرد: از این سطح 482 هکتار بارور و 274 هکتار دیگر نهال هستند و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

وی میزان تولید مرکبات استان را پنج هزار و 546 تن بیان و تاکید کرد: امسال با 30 درصد افزایش تولید نسبت به سال قبل تولید مرکبات استان به بیش از 5500تن رسیده است.

زارعی  تصریح کرد: سطح زیر کشت مرکبات  استان  9 درصد افزایش داشته، اما از نظر تولید با توجه به برنامه‌های اصلاحی که در باغات صورت گرفت میزان برداشت مرکبات 30 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مجموع تولید مرکبات استان کرمانشاه در سال 94 حدود 4هزار و 230 تن بوده است.

زارعی با اشاره به اینکه عمده‌ترین باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین قرار دارد، افزود: در شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز در برخی مناطق احداث باغات مرکبات به صورت محدود انجام گرفته است.

زارعی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت مرکبات استان مربوط به پرتقال است خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت پرتقال استان 365 هکتار می‌باشد که بعداز آن لیمو شیرین با 138 هکتار بیشترین گونه‌ مرکبات استان است.

زارعی با اشاره به ویژگی‌های  لیمو شیرین شهرستان قصرشیرین خاطرنشان کرد: لیموشیرین این شهرستان با توجه به طعم و احساس کمی تلخی در هنگام خوردن به عنوان برند خاص شهرستان از مقبولیت عمومی برخوردار می‌باشد.

گفتنی است: برداشت مرکبات از باغات استان آغاز شده و تا اواسط دی ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پپیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.