کرمانشاه؛

سیاست بازار در مقابل بازار جهاد كشاورزی کرمانشاه

مدیر تنظیم بازار محصولات جهاد کشاورزی کرمانشاه از سیاست بازار در مقابل بازار وزارت جهاد کشاورزی خبر داد که نقش موثری در افزایش صادرات و ساماندهی واردات محصولات کشاورزی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی اصغر بهمنی پور افزود: هدف از سیاست بازار در مقابل بازار حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی صادرکنندگان، ایجاد انگیزه در کشاورزان در افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارز آوری برای استان می‌باشد.

بهمنی‌ پور با اشاره به اینکه بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی از این پس به ازای صادرات یک کیلو و 500 گرم سیب درختی صادرکنندگان می‌توانند یک کیلوگرم موز وارد کنند خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل واردات موز با تعرفه 5 درصدی محاسبه می‌گردد.

وی با بیان اینکه تعرفه واردات محصولات کشاورزی 26 درصد می‌باشد اضافه کرد: از صادرکنندگان به ازای صادرات هر 3 کیلوگرم مرکبات شامل پرتقال و نارنگی می‌توانند یک کیلوگرم مرکبات96/2/15تا 96/6/15 وارد کنند که به همین منظور واردات مرکبات آنها از تعرفه گمرکی در مدت زمان مذکور معاف می‌باشد.

بهمنی‌پور اضافه کرد: همچنین به ازای هر کیلوگرم صادرات کشمش 2000ریال یارانه صادراتی به عنوان مشوق پرداخت می‌شود یا اینکه به جای یارانه یک کیلوگرم موز با تعرفه 5 درصدی وارد کنند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهادهای کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی این مدیریت برای  پرداخت مشوق صادرراتی برای صادرات دیگر محصولات کشاورزی نیز خبر داد و گفت: به ازای صادرات هر کیلوگرم شیر خشک به کشورهای اوراسیا 34 هزار و 500 ریال، ماست و شیر 3 هزار ریال و برای دیگر کشورها به ازای صادرات هر کیلوگرم شیر خشک 28 هزار ریال، ماست و شیر هر کیلوگرم 1000ریال مشوق صادراتی در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد.

گفتنی است از سال گذشته تاکنون طی دو مرحله حدود 150 میلیارد ریال به عنوان مشوق صادراتی به صادرکنندگان سیب زمینی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.