درگذشت اولین فضا نورد آمریکایی که مدار زمین را دور زد

در روزهای اخیر جامعه فضانوردی جهان شاهد مرگ یکی از برترین فضانوردان خود بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گلن در سالهای  جنگ جهانی دوم به عنوان خلبان جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده فعالیت می کرد و پس از آن به حرفه فضانوردی پرداخت و نیز دارنده رکورد سالمندترین فضانورد سفر کرده به فضا در سن 77 سالگی است، او همچنین سالها به عنوان سناتور در فعالیت های سیاسی کشورش حضور داشته است.

مدیر سازمان فضایی ناسا، چالز بولدن ضمن یاد از گلن اعلام کرد پژوهش های فضایی و سفرهای فضانوردان پیشگام در سالهای اول تحقیقات فضایی باعث پیشرفت این علم و حال تعیین هدف سفر به سیاره مریخ و سایر کرات منظومه شمسی شده است، گلن یک مربی، دوست و یک فضانورد جسور بوده است.

درگذشت اولین فضا نورد آمریکایی که مدار زمین را دور زد

بسیاری از شخصیت های مشهور سیاسی و فضایی در پیام هایی از درگذشت جان گلن ابزار تاسف کرده اند، از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید ایالات متحده و نیز جک کلی فضانورد مشهور این روزهای ناسا که رکورد طولانی ترین اقامت در فضا را در اختیار دارد از او یاد کرده اند.

علت مرگ گلن از سوی بیمارستان دانشگاه اوهایو اعلام نشده اما  او در سال2014 تحت عمل جراحی برای مشکلات قلبی قرار گرفته است.

درگذشت اولین فضا نورد آمریکایی که مدار زمین را دور زد

مرگ گلن دراین سن نشان می دهد که با وجود خطرات تشعشع در خارج از اتمسفر زمین اما فضانوردان می توانند با کمک امکانات پزشکی سالم مانده و طول عمر طبیعی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار