آبادان؛

هفته وحدت، هفته انسجام و اتحاد جامعه دینی

هفته وحدت موجب اتحاد جامعه دینی و اسلامی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شرفی امام جمعه شادگان با بیان اینکه هفته وحدت، هفته انسجام و اتحاد جامعه دینی و اسلامی است گفت: هفته وحدت می تواند نماد خوبی برای اتحاد بین مسلمانان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجید شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شادگان با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) افزود: حضرت مهدی(عج) منجی و عدالت گستر عالم به امر خداوند سالها از نظر پنهان است که با ظهورش حق و عدالت بر جهان حاکم می شود.

وی، غیبت امام مهدی(عج) را سرّی از اسرار الهی دانست و گفت: غیبت امام مهدی(عج) سرّی از اسرار الهی است که فلسفه اصلی آن بر بندگان مخفی و پوشیده است و تنها بعد از ظهور حضرت روشن خواهد شد.

امام جمعه شادگان با تاکید بر اینکه شناخت امام زمان(عج) درعصر حاضر از مهمترین تکالیفی بوده که بر دوش هر مسلمانی است، خاطرنشان کرد: دراین راستا همه مسلمانان باید ابعاد زندگی این امام همام را سرمشق زندگی خود قرار داده و در شناخت سیره آن حضرت بکوشند.

وی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه خود به ۱۹ آذر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و اقدام معمار کبیر انقلاب در راستای تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را یک شاهکار بزرگ برشمرد.

حجت الاسلام شرفی افزود: تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را نقطه عطفی در احیای فرهنگ اسلامی در مراکز علمی دانست و گفت: امام خمینی (ره) با هوشیاری تمام مسئله ناهمگونی فرهنگ حاکم با مراکز علمی بعد از انقلاب را دریافتند و دستور تشکیل این شورا را دادند.

وی ادامه داد: ارج نهادن بیش از پیش به فرهنگ یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با این توطئه شوم دشمنان است.امام جمعه شادگان در ادامه خطبه های نماز جمعه خود با اشاره به ۲۵ آذرماه آغازهفته  پژوهش و فناوری اشاره کرد، از پژوهش به عنوان لازمه پیشرفت هر جامعه یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این هفته فرصتی مغتنم برای ارائه توانمندی های پژوهشی و فناوری است که باید همه ما از این فرصت بهره مند شویم.

حجت الاسلام شرفی افزود: برای ارج نهادن به مـقـام پژوهشگران و تجلیـل از پـژوهـش گران برتر و شناسایی و طرح مشکلات و چالش ها و ارتقای سطح پژوهش و فناوری، باید در این عرصه تلاش کنیم.

امام جمعه شادگان در بخش پایانی خطبه های خود با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و فرارسیدن هفته وحدت اضافه کرد: نامگذاری این هفته نشان از افق دید والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری دارد زیرا وحدت تنها راه پیروزی مسلمانان در مقابل هر گونه توطئه و اختلاف است.

حجت الاسلام شرفی، نامگذاری هفته وحدت را از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول نشانه آینده نگری امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز همواره بر وحدت تاکید کرده اند و اتحاد در کنار تبعیت از ولایت فقیه، رمز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.