افتتاح مرکز بهداشت روستایی در بستان آباد

مرکز بهداشتی و درمانی روستای کردکندی بستان آباد با حضور قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جهت راه اندازی طرح مرکز بهداشتی و درمانی روستای کردکندی بستان آباد که زیر بنای 500 متر مربعی دارد، هرینه ای بالغ بر  8 میلیارد و 400 میلیون ریال صرف شده است .
این مرکز برای حدود 11 هزار نفر از مردم این روستا و روستاهای اطراف خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد کرد .
 قائم مقام وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این طرح ،  توسعه پایگاههای شهری و خانه های بهداشتی را ازاولویت های اصلی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی دانست و گفت: با توسعه این مراکز یکی از اهداف نظام سلامت که ارائه 85 درصد از خدمات بهداشتی ودرمانی به مردم در منطقه محل سکونتشان است محقق خواهد شد .
حریرچی همچنین بااشاره به اجرای گامهای دیگری از طرح تحول نظام سلامت افزود: تا پایان نیمه نخست سال آینده برای هر ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل خواهد شد.
صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم افزود: بیش از 90 درصد مشکلات بخش بهداشت استان تا پایان امسال حل خواهد شد.
وی نوسازی ناوگان اورژانس 115 را از اولویت های اصلی بخش سلامت در استان برشمرد.
محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی هم کمبود پزشک متخصص و مستقر نشدن آنها در مناطق محروم را از نقاط ضعف طرح تحول نظام سلامت برشمرد وگفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت چهره فیزیکی بیمارستانها و مراکز درمانی متحول شده اما نبود نیروی متخصص در مناطق محروم موجب شده تا اهداف این طرح در مناطق محروم محقق نشود.
بازدید از ساختمان درحال احداث درمانگاه تیکمه داش و اورژانس 115 قره چمن از برنامه های دیگر سفر قائم مقام وزیر بهداشت به شهرستان بستان آباد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.