ساری؛

بیماری های قلبی و عروقی، بیشترین علت مرگ و میر در جهان

بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر بیماران را در جهان به خود اختصاص داده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکتر مهرداد ساروی مسئول برگزاری همایش قلب و عروق بیمارستان شمال آمل امروز در این همایش یک روزه گفت: مرگ و میر ها به زیر 60 سال رسیده و سنین پایین تر جامعه را نیز نشانه رفته است.

وی در این همایش که با هدف بررسی علل سکته قلبی و راهکارهای پیشگیری از آن با حضور 200نفر از پزشکان متخصص قلب وعروق واستادان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزارشد افزود: بررسی بیماریهای مختلف مربوط به قلب وعروق از جمله تنگی عروق، بیماریهای الکتریکی قلبی، نارسایی های قلبی ، مرگ ناگهانی قلبی دراین همایش و به صورت کارگاه آموزشی نیز بررسی شد.

مسئول برگزاری همایش قلب و عروق بیمارستان شمال آمل گفت : متاسفانه طیف وسیعی از جامعه نیز که از مرگ ناشی از حمله بیماری های قلبی جان سالم به در می برند ، سالهای مولد و فعال عمر خود را از دست می دهند و به علت سکته های قلبی و مغزی سالها با معلولیت زندگی می کنند.

رئیس برگزاری همایش قلب و عروق بیمارستان شمال آمل گفت : متخصصان می دانند که بیماری های قلبی قابل پیشگیری است و می دانند که از طریق فاکتورهای خطر زا می توان از شیوع بیشتر این بیماری ها جلوگیری کرد اما در این زمینه باید اقدامات عملی بیشتری انجام داد و جامعه را نسبت به عوامل خطرناک بیماری های قلبی حساس کرد.

دکتر ساروی افزود: بهبود تغذیه ، ورزش ، کاهش مصرف دخانیات و در نهایت قطع آن ، افزایش تحرکات و تغییر اساسی در رژیم غذایی عواملی است که باید آن را در کاهش بیماری های قلبی و عروقی جدی گرفت.

بازنگری فرایند های پیشگیری از بیماریهای عروق کرونر قلب ، بازنگری راهکارهای درمانی ،کنترل عوامل خطر بیماریهای عروق قلبی ، بحث و بررسی پیرامون مطالعات اپیدمیولوژیک در رابطه با بیماری های قلبی و عوامل خطر از جمله محورهای اصلی این همایش یک روزه بود. از70 مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش، تعداد 10 مقاله برتر به صورت سخنرانی ارائه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار