بندرعباس؛

بافت فرسوده شهر بندرعباس نیازمند اصلاح

بیش از137 هکتار از وسعت شهر بندرعباس بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،محلاتی مانند چاهستانی ها ، مغ پیرمرد،دو راهی ایسنی ،خواجه عطا  و نخل ناخدا محلاتی هستند که عمرشان اگر به اندازه تاریخ شهر بندرعباس نباشد کمتر از آن نیست.

یکی از ساکنان این محلات می گوید ده سال هست که در این خانه ها زندگی می کنند و این خانه ها مقاومت چندانی ندارد، مقاومتشان خیلی کم است چون این خانه ها قدیمی و حتی سقف این خانه ها هم چوب نخل است.

حال این بافت ها اصلا خوب نیست و این زنگ خطری برای ساکنین این محلات است.

کارشناش پیشگیری سازمان آتش شهر بندرعباس می گوید: بارها اتفاق افتاده آتش سوزی اعلا م شده اما امکان دسترسی به ساکنان و  خانه های این محلات نبوده است و این باعث شده که خسارات های مالی زیاد و تلافات جانی به بار بیاورد. 

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گفت: به کسانی که در این بافت ها زندگی می کنند سند مالکیت اعطا می شود و افرادی که داری سند مالکیت شوند جهت گرفتن تسهیلات به بانک های عامل ارجاع داده می شوند.

که مبلغ این تسهیلات در بندرعباس هر واحد 40 میلیون تومان و در سایر شهرستان ها 30 میلیون تومان است.

اما مبلغ این تسهیلات برای ساخت مسکن جدید کافی نیست یکی از ساکنان این محله گفت: وام اعطا شده از سوی  بانک برای ساخت ساختمان جدید کافی نیست و این وام به صورت اقساط است.

به خانه های که معمولا در حاشیه شهرها و بدون نظارت اصولی شهرسازی ساخه شود سکونت گاه غیر رسمی  گفته می شود.
در شهر بندرعباس بیش از  هزار و 700   سکونتگاه غیر رسمی وجود داره که برای اصلاح و نوسازی آن حمایت مسئولان و اگاهی مردم را می طلبد.
انتهای پیام/ع
برچسب ها: فرسوده ، نخل ناخدا ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.