صلاح‌الدین ربانی: روابط افغانستان با ناتو وارد مرحله استراتژیک شده است

وزیر امورخارجه افغانستان به روابط عمیق و راهبردی افغانستان با ناتو اشاره و اعلام کرد که روابط افغانستان با ناتو وارد مرحله مشارکت راهبردی و استراتژیک شده است.

صلاح‌الدین ربانی: روابط افغانستان با ناتو وارد مرحله استراتژیک شده است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در اجلاس وزرای امور خارجه ناتو در بروکسل؛ ضمن تشکر از تعهد ناتو به ادامه حمایت و همکاری با افغانستان اظهار داشت: کمک‌های ناتو و کشورهای عضو آن به افغانستان، در واقع سرمایه گذاری برای برقراری امنیت و ثبات کشورهای عضو و جهان می باشد، ما خواهان ادامه همکاری مشترک و رسیدن به دستاوردهای مشترک برای منافع متقابل هستیم.

ربانی همچنین دستاوردهای اخیر دولت افغانستان در بخش های امنیتی، دولتی، اصلاحات انتخاباتی، صلح، همکاری‌های منطقه‌ای و حقوق بشر را بر شمرد و افزود: در ماه های اخیر، سران دولت وحدت ملی افغانستان در مورد موضوعات مهمی که برای استقرار صلح و ثبات و تحکیم دموکراسی در افغانستان ضروری می باشند، به توافق رسیده‌اند، این تحول مهم بخشی از تلاش‌های وسیع ما جهت تقویت ثبات سیاسی و وحدت ملی و همچنین حراست از منافع ملی افغانستان می باشد.

وزیر امورخارجه افغانستان به روابط عمیق و راهبردی افغانستان با ناتو اشاره کرد و تأکید داشت: روابط افغانستان با ناتو وارد مرحله شراکت راهبردی و استراتژیک شده و به همین دلیل افغانستان در نظر دارد که با کسب حمایت و توافق کشورهای عضو این سازمان، برای ارتقای بیشتر سطح روابط و همکاری با ناتو؛ نمایندگی رسمی خود در مقر ناتو را تأسیس کند.

در همین حال،‌ صلاح الدین ربانی نیز پس از پایان یافتن  نشست ناتو برای افغانستان، در یک نشست خبری شرکت و در مورد دستاوردهای این نشست  گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان اجلاس وزرای امور خارجه ناتو را برای افغانستان مهم خواند و گفت: تمام وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو و همچنین کشورهایی که در ماموریت حمایت قاطع در افغانستان سهم دارند، حمایت خود را از افغانستان اعلام کردند و  وی پیام حمایت این نشست را به کابل خواهد برد.

پژواک نوشت: ربانی در ادامه افزود: این نخستین نشست در مورد افغانستان در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو پس از نشست سران کشورهای عضو ناتو است. من دستاوردهای کلیدی افغانستان را در زمینه امنیت، همکاری های منطقه ای،‌ روند صلح، حقوق بشر و حقوق زنان برای وزیران خارجه کشور های ناتو بیان کردم.

صلاح الدین ربانی در جواب سوالی در خصوص حرکات اخیر کشور روسیه؛ اظهار نگرانی نمود و گفت: پیام من به تمام همسایگان از جمله روسیه این است که به جای گروه های شورشی و مسلح در افغانستان با دولت مستقل و مرکزی این کشور در رابطه بوده و همکاری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار