معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

اعتبار بیش از 20 هزار میلیارد ریال در راستای توازن بخشی و توسعه

در راستای توازن بخشی و توسعه مناطق کم برخوردار استان بیش از 20 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی در شهرستان پیرانشهر که باحضور مدیران کل و روسای دستگاههای اجرایی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت:توسعه متوازن و ارتقاء شاخص های عمرانی در مناطق کمتر برخوردار رویکرد مهم دولت یازدهم در توزیع اعتبارات و اجرای طرح های عمرانی ، اقتصادی است که در همین راستا برنامه ای میان مدت در استان تدوین شده و برای ارتقاء شاخص های توسعه ای در شهرستان های استان به میانگین استانی افزون بر 20000 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

تقی کهوریان با بیان اینکه در شهرستان پیرانشهر حجم اعتبارات عمرانی و سرمایه گزاریها جهش چشم گیری داشته است افزود: افزون بر 12000 میلیارد ریال پروژه عمرانی در این شهرستان در حال اجرا است و با توجه به حجم سرمایه گذاری ها و اعتبارات اختصاص یافته در شهرستان پیرانشهر فراتر از طرح توازن کار شده و آینده ای روشن در انتظار این شهرستان است.

وی سرمایه گذاری در سد سیلوه و شبکه آبیاری اراضی آن به همراه شبکه آبیاری اراضی بادین آباد و شبکه های آبیاری تحت فشار با مجموع 13000 هکتار زمین زراعی را از جمله این سرمایه گذاری ها برشمرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:بهسازی و توسعه زیرساختهای حمل و نقل در این شهرستان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سفر ریاست محترم جمهوری نیز به این موضوع اهتمام ویژه ای شده است که با توجه به قرار گیری آن در مسیر تجاری و ترانزیت کالا با کشورهای منطقه بهسازی و اصلاح جاده ها و افزایش ایمنی راهها و بویژه جاده نقده – پیرانشهر – تمرچین با اعتبار مصوب در سفر کاروان تدبیر و امید برای دو سال در دستور کار مدیران اجرایی استان قرار دارد.

تقی کهوریان ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه های مختلف عمرانی ، سرمایه گذاری های اقتصادی ، پروژه های آموزشی ، بهداشت و درمان در شهرستان پیرانشهر در سالهای آتی پیشرفت خوبی را شاهد خواهیم شد.

معاون امور عمرانی استاندار در ادامه سخنان خود به موضوع خدمات رسانی به مناطق حاشیه ای شهرستان پیرانشهر نیز اشاره ای کرد و افزود:منع ارائه خدمات به مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر مجاز از موارد قانونی است که نمایندگان مجلس تصویب کرده اند و مسئولان ارشد استان و بویژه مقام عالی استان برای حل مشکلات ساکنان این مناطق ازجمله مناطق حاشیه ای شهر پیرانشهر بطور جدی پیگیری می کنند تا بتوان با راهکاری مناسب این مشکلات نیز برطرف شود.

تقی کهوریان اقدامات شهرداری پیرانشهر در اجرایی پروژه های عمران شهری را مناسب ارزیابی کرد و گفت:شهرداران برای تامین نیازهای شهر و پاسخگویی به تقاضای شهروندان در حوزه های محتلف عمرانی و اقتصادی باید مشارکت بخش خصوصی را بطور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین تعامل و همکاری سازنده شوراهای اسلامی و شهرداران را در ارائه خدمات به شهروندان ضروری دانست و اظهار داشت:در فضای آرام و بدور از جدال ها و جناج بندی ها باید در پاسخ شایسته به انتخاب مردم ، تمام همت و تلاشها خود را در رفع مشکلات آنان بکار گیرند و برای انجام وظایف شورایی خود پاسخ گویی مردم و مسئولین باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه به برنامه های راهداری زمستانی در استان اشاره کرد و گفت:با حمایت های آقای استاندار بیش از 70 درصد ناوگان راهداری استان آماده سازی شدند و در حال حاضر نیز 410 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری از جمله 18 دستگاه خودروی نمک پاش مکانیزه با 800 نفر از کارکنان این سازمان در 61 پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی و گردنه های برفگیر استان آماده ارائه خدمت به مسافران در ایام زمستان هستند.

اکبری افزود: بیش از 12000 تن نمک به همراه 36000 تن ماسه برای انجام عملیات نمک پاشی و یخ زدایی در محورهای ارتباطی استان توزیع شده است.

وی در خصوص راههای روستایی شهرستان پیرانشهر نیز اظهارداشت:از مجموع 662 کیلومتر راه روستایی این شهرستان در حدودد 42 درصد آسفالت شده است و سایر راهها نیز براساس اولویت در دست اجرا می باشند.

هدایتی مجری مدیریت بحران برق منطقه ای آذربایجان نیز در این جلسه به اقدامات این شرکت در خصوص افزایش ضریب پایداری شبکه تامین برق شهرستان گفت:درسالهای گذشته براثر حجم بالای بارش برف در شهرستان در پاره ای از موارد با قطعی شبکه برق سراسری در این منطقه بودیم که با اقدامات انجام شده توسط این شرکت تمامی شبکه تامین برق شهرستان از مسیر نقده اسلاح شد و با افزایش خطوط انتقال برق از2 محور جدید اشنویه به پیرانشهر، سردشت به پیرانشهر و پست های 132 کیلوولتی در پیرانشهر پایداری شبکه برق این شهرستان از ضریب بسیار بالایی برخوردار شده و دیگر حوادث احتمالی به قطعی برق دراین شهرستان منجر نخواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.