ارومیه؛

برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر آذربایجان غربی

جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان با حضور نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، روسای دانشگاههای استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی در سالن وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد.

صفرزاده در این مراسم بر ضرورت بسترسازی برای توسعه فعالیت های پژوهشگران و فناوران و بهره گیری از توانمندی و استعداد آنان در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین سیاستهای دولت و همچنین مدیریت ارشد استان، حمایت از پژوهشگران، نخبگان و بویژه توسعه فعالیتهای شرکت های دانش بنیان است.

وی همچنین لزوم کاربردی نمودن ایده ها، طرح ها و اختراعات نخبگان و فناوران را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشگاهها و دستگاههای ذیربط لازم است با حمایت از تولیدات دانش بنیان، فضا را برای توسعه اینگونه فعالیت ها که هم برای استان ایجاد اشتغال جدید میکند و هم امکان صادرات و ارزآوری دارد بیش از پیش فراهم کنند.

در این مراسم همچنین گزارش وضعیت پژوهشی دانشگاهها و مراکز پژوهشی استان در سال 94 و همچنین گزارش عملکرد و چشم انداز ده ساله پارک علم و فناوری ارومیه ارائه شد.

در پایان نیز با اهدای لوح، تندیس جشنواره و هدایایی از پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.