تبریز؛

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب بناب در دهه فجر

مدیرعامل شر کت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب بناب در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایمانلو گفت: با توجه به اینکه صد درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش آب شهری قرار دارند و این آمار در جمعیت تحت پوشش فاصلاب استان 57.5 درصد است که 10 درصد از شاخص کشوری بالاتر است.

وی در خصوص اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: در این راستا اقداماتی از قبیل احداث مدول دوم تصفیه‌‌خانه فاضلاب با اجرای انتقال شبکه فاضلاب تبریز به طول 11 کیلومتر است و همچنین احداث تصفیه‌خانه آذرشهر و بهره‌برداری نهایی از آن در بازه زمانی دو سال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین به افتتاح تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شهری بناب اشاره کرد و گفت: این پروژه در دهه فجر سال‌جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین تکمیل پروژه تضفیه‌خانه تبریز و آذرشهر را نیز در بازه زمانی کوتاه یادآور شد و افزود: به امید خدا در بازه زمانی دو الی سه سال با احداث این پروژه‌ها می‌توان بیش از 150 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده را به دریاچه ارومیه انتقال داد که البته این روند نیز با پیشرفت چشمگیری روبه‌رو بوده است.

ایمانلو تأکید کرد: یکی از اولویت‌های شرکت آبفا در کشور و مخصوصا در استان آذربایجان‌شرقی تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و تمامی اقدامات با پیروی از این امر صورت و اجرا می‌گردد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار