مقام سازمان ملل: جهان، جنگ یمن را فراموش کرده است

نماینده سازمان ملل در یمن معتقد است جهان چشم خود را به روی آنچه در یمن رخ می‌دهد، بسته است.

مقام ارشد سازمان ملل: جهان جنگ یمن را فراموش کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ یک مقام ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه نسبت به شرایط بحرانی و تشدید جنگ در یمن هشدار داد و اظهار داشت جهان فاجعه انسانی در این کشور را نادیده می‌گیرد.

در حالی نزدیک به دو سال از جنگ نابرابر عربستان علیه یمن می‌گذرد که این کشور پیش از آغاز جنگ در مارس 2015 با مسائلی همچون گرسنگی، فقر و درگیری‌های داخلی دست‌به‌گریبان بود. بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از نیمی از جمعیت 28 میلیون نفری یمن با "ناامنی غذایی" مواجه هستند و تقریباً زمان وعده غذایی بعدی آن‌ها مشخص نیست.

جیمی مک گولدریک، نماینده سازمان ملل در یمن می‌گوید: بشریت درباره یمن بی‌تفاوت است. جهان چشم خود را به روی آنچه در یمن رخ می‌دهد، بسته است.

وی ادامه داد: مردم یمن قادر به تأمین غذا برای خود نیستند. آن‌ها نمی‌توانند فرزندان بیمار خود را درمان کنند. زندگی آن‌ها با جنگ و آشفتگی درآمیخته است.

به گفته مک گولدریک، یک‌میلیون و 500 هزار کارمند یمنی در 3 ماه گذشته شغل خود را از دست داده‌اند و بسیاری نیز قادر به بازگشت به شغل خود نیستند. از سوی دیگر، بسته شدن فرودگاه صنعا و راه‌های ارتباطی به استان حدیده تا 80 درصد ارسال مواد غذایی و دارو به مردم را محدود کرده است. مردم در این کشور به دام افتاده‌اند.

از آغاز جنگ‌افروزی عربستان در یمن بیش از 10 هزار نفر کشته و 37 هزار نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار