اردبیل؛

بهره مندی 4 هزار و 700 مددجوی اردبیلی از آموزشهای مهارتی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال ۴ هزار و ۷۸۷ نفر از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان از کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در اردبیل بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد صبح امروز در جلسه بررسی ارائه آموزشهای کارآفرینی و مهارتی برای مددجویان اردبیل اظهار داشت: امسال برای 4 هزار و 787 نفر از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزار شده چرا که آموزش صحیح و حرفه‌آموزی در اولویت برنامه‌های کمیته امداد برای ایجاد اشتغال پایدار بوده که با همکاری سازمان‌ها و اساتید مجرب فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 893 نفر از زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت پوشش از کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند، گفت: بیشترین دوره‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار برگزار شده است تا توانایی‌های آنان در راستای ایجاد شغل و استقلال اقتصادی ارتقاء یابد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: 2 هزار و 271 نفر از فرزندان خانواده‌های تحت پوشش نیز در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی حضور یافته و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند چرا که یکی از راهکارهای اساسی کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای سایر اعضای خانواده است تا از این طریق آنان برای خود شغل مناسبی ایجاد کرده و بتوانند بر روی استعداد و توانایی‌های خود تکیه کنند.

نزادجو بیان کرد: بر این اساس نیاز خانواده به کمیته امداد و حمایت‌های این نهاد به حداقل رسیده و قطع فقر بین نسلی که یکی از برنامه‌های مهم این نهاد محسوب می‌شود، به ثمر خواهد نشست تا بتوانیم حمایت از دیگر نیازمندان را نیز انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای 162 نفر از مددجویان کاریابی انجام شده است و هم اکنون آنان مشغول به کار و کسب درآمد هستند، افزود: این افراد در کارخانه‌ها، شرکت‌های صنعتی و خدماتی مختلف در سطح استان فعالیت می‌کنند که این امر نقش بسزایی در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان ایفا می کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.