زنجان؛

کسب رتبه نخست سوگواره ملی عکس «پلک» توسط هنرمند زنجانی

هنرمند زنجانی با کسب رتبه نخست در سوگواره ملی عکس «پلک»، درخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حمیدرضا بازرگانی در سوگواره ملی عکس پلک که در استان یزد برگزار شد توانست رتبه برتر را کسب کند. در این سوگواره ملی که ٤٢١٨ فریم عکس از ٢٤٩ هنرمند ارسال شده بود، ٢٠ اثر در بخش ویژه و ٢٠ اثر در بخش استانی، پس از دو مرحله داوری به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در این سوگواره حمیدرضا بازرگانی از زنجان، سید جواد میرحسینی و علی کاشانی‌زاده از قم به ترتیب رتبه‌های نخست، دوم و سوم را در بخش ویژه کسب کردند.

از ١٨ تا ٢٥ آذر مجموعه تاریخی خانه آقازاده ابرکوه میزبان برگزاری نمایشگاه تصاویر منتخب خواهد بود. همچنین همین نمایشگاه از ٢٧ آذر لغایت ٢ دی در گالری گنجینه فرهنگ و هنر یزد دایر خواهد شد.

حمیدرضا بازرگانی از هنرمندان صاحب نام عکاسی است که در حال حاضر به‌عنوان مدرس عکاسی در مراکز معتبر به همکاری می‌پردازد. پیش از این نیز حمیدرضا بازرگانی دارای عناوین برتر فستیوال‌های بین‌المللی بوده و داوری جشنواره‌های متعدد و معتبر هنر عکاسی را بر عهده داشته است.

این هنرمند همواره در ژانر مستند اجتماعی فعالیت می‌کند؛ مستند اجتماعی در عکاسی به مسائل روز می‌پردازد و به‌دور از جامعه روشنفکری به سراغ درد جامعه می‌رود، می‌توان نمونه آن را عکس کودک سوری که چندی پیش منتشر شد دانست؛ این عکس سیلی محکمی به وجدان بشری بود.

وی معتقد است که تاثیر عکس مستند اجتماعی کتمان‌ناپذیر بوده و در طول تاریخ بسیاری از این عکس‌ها در سطح جامعه تاثیر شگفت‌انگیزی داشته‌اند؛ به‌گونه‌ای که گاهی سبب تغییر سرنوشت جنگ‌ها شده‌اند، مثلا در جنگ ویتنام انتشار عکس فرار کودکان لخت در برابر سربازان مسلح آمریکایی سبب اعتراض گروه‌های ضد جنگ آمریکایی شد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.