صدور رای دادگاه عالی آمریکا به نفع سامسونگ

دادگاه عالی آمریکا در پرونده شکایت اپل از سامسونگ، طرف شرکت کره‌ای را گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دادگاه عالی آمریکا سرانجام به پرونده شکایت شرکت اپل از سامسونگ مبنی بر سرقت طراحی گوشی‌های هوشمند خاتمه داد. به موجب این شکایت، سامسونگ قوانین حق ثبت اختراع را رعایت نکرده و به دلیل تقلید از طراحی گوشی‌های هوشمند آیفون در معرض پرداخت جریمه‌ای 548 میلیون دلاری قرار داشت. 

در ادامه بررسی پرونده پرداخت خسارت 548 میلیون دلاری سامسونگ به اپل، دیوان عالی آمریکا به سود شرکت کره‌ای رای داد. این حکم می‌تواند ماجرای شکایت‌های مبتنی بر حق ثبت اختراع را برای همیشه تغییر دهد.

دو شرکت سامسونگ و اپل تاکنون بارها از یکدیگر شکایت کرده‌اند. در برخی موارد، موضوعات کوچک نیز موجب پرداخت جرایم چند صد میلیون دلاری میان این دو غول سازنده گجت‌های هوشمند در جهان شده است. 

در آخرین مورد شکایت اپل، سامسونگ مجبور شد تمام سود خود را از فروش برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های مورد شکایت اپل، به عنوان جریمه به شرکت آمریکایی پرداخت کند. مقامات سامسونگ تصمیم گرفتند دیگر تن به جرایم سنگین بابت شکایت‌های مکرر اپل ندهند.

سامسونگ در اعتراض به پرونده زیر پا گذاشتن قانون "حق ثبت اختراع" اعلام کرد در طراحی گوشی‌های این شرکت، از بالغ بر 10 هزار حق ثبت مختلف استفاده شده است و نباید برای 3 حق ثبت اپل که عبارتند از: "گوشه‌های گرد روی آیفون"، "گوشه‌های گرد به همراه فریم گرد آیفون" و "شبکه‌بندی یا گرید آیکن‌های اپلیکیشن‌ها در iOS» مبلغ 548 میلیون دلار به اپل بپردازد. 


"سونیا سوتومایور"، قاضی دادگاه عالی آمریکا، اعلام کرد اگر شرکتی در طراحی محصولات خود فقط در چند مورد محدود قوانین "حق ثبت اختراع" را نقض کرده باشد، ملزم به واگذاری تمامی سود حاصل از فروش محصولات یاد شده به شرکت شکایت‌کننده نخواهد بود.

حکم قاضی دادگاه عالی برای تعیین جریمه اصلاح شده سامسونگ به دادگاه تجدیدنظر فدرال فرستاده می‌شود. با وجود قوانین بسیار قدیمی درباره حق ثبت طراحی در آمریکا، سامسونگ امیدوار است 399 میلیون دلار از این مبلغ را پس بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار