اهواز؛

تشخیص هویت شهدای حله تقریبا بدون خطا

استاندار خوزستان میزان خطا در تعیین هویت شهدای حادثه تروریستی حله را در حد صفر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران و آگاهی از نحوه تعیین هویت و شناسایی پیکر شهدای انفجار حله بیان داشت: پزشکی قانونی استان تهران در تشخیص هویت شهدای حادثه حله بسیار دقیق و فراتر از موازین و چارچوب کتاب های علمی، عمل کرده و با این میزان تطبیق در شناسایی اجساد،‌ تعیین نسبت و احراز هوایت به درستی انجام شده است.

وی که خود دارای 'دکترای ژنتیک انسانی' است، اظهارکرد: پزشکی قانونی با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع کار تشخیص هویت شهدای حادثه تروریستی حله را با دقت قابل توجهی انجام داده و شاید بتوان گفت در حوزه ژنتیک و تشخیص هویت کاری با این وسعت و حساسیت برای نخستین بار است که در کشور انجام می شود.

شریعتی همچنین با اشاره به اینکه شناسایی سریع و دقیق شهدای حادثه در تسکین بازماندگان مؤثر است افزود: مردم با دیدن جدیت و اهتمام مسئولان در رسیدگی به موضوع و نیز شناسایی دقیق پیکر شهدا با احترام و اعتماد بیشتری به مسئولان نگاه می کنند و مسئولان نیز شهدای حله را از بستگان خود می دانند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران دیدن کردند.

در فاجعه انفجار حله در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی بیش از 80 نفر شهید شدند که بیشتر آن ها از خوزستان و زن بودند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.