مهاباد؛

بازپس گیری اراضی ملی تصرفی از سودجویان در آذربایجان غربی

کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی استان آذربایجان غربی ، امسال یک هزار و 105 هکتار از اراضی ملی تصرفی را از دست متخلفان خارج کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت : در مدت مشابه پارسال ، با همراهی دستگاه قضا ، حدود یک هزار و 40 هکتار از اراضی ملی تصرفی از سودجویان بازپس گیری شده بود که امسال شاهد رشد 65 هکتاری و 6 درصدی در این خصوص هستیم.
سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور افزود : با هماهنگی و تعامل صورت گرفته با قضات دادگستری در آذربایجان غربی ، سرعت رسیدگی به پرونده های منابع طبیعی افزایش یافته که این امر باعث ترس سودجویان و متصرفان عرصه های ملی شده است.

وی اضافه کرد : امسال یک هزار و 100 فقره پرونده تخریب و تصرف عرصه های ملی تشکیل و به آنها رسیدگی شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود : امسال در دو هزار و 290 نوبت ، با سامانه 1504 امداد مرتع و جنگل اداره کل منابع طبیعی استان تماس مردمی برقرار شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 29 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ ابراهیم پور گفت : حفاظت و صیانت از عرصه های ملی یک وظیفه همگانی است و مردم باید در این خصوص بسیج شوند.

گفتنی است ؛ هم اکنون 2 میلیون و 769 هزار هکتار عرصه طبیعی در استان وجود دارد که 2 میلیون و 668 هزار هکتار مربوط به مراتع و 101 هزار هکتار مربوط به جنگل های موجود در استان است.

وی اظهار داشت : جنگل های استان در شهرستان های سردشت ، پیرانشهر ، ارومیه و مهاباد قرار دارند که بیش از 80 درصد آن متعلق به سردشت به عنوان ابتدای ناحیه جنگلی زاگرس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.