زنجان؛

اختصاص 65 هکتار از اراضی استان زنجان به کشت زعفران

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت:طی امسال 9 هکتار از اراضی استان زنجان به کشت زعفران اختصاص یافت به طوری که با این میزان کشت، سطح زیر کشت زعفران در استان در مجموع به 65 هکتار رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،  گفت:در سال جاری 9 هکتار از اراضی استان زنجان به کشت زعفران اختصاص یافت به طوری که با این میزان کشت، سطح زیر کشت زعفران در استان در مجموع به 65 هکتار رسید.
بهنام اوجاقلو توسعه کشت زعفران را یکی از برنامه‌ها و اولویت های اساسی در استان زنجان برشمرد و افزود:کشت زعفران در استان زنجان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده به طوری که امسال کشت 70 هکتار زعفران در استان هدفگذاری شده بود ولی متاسفانه این میزان به دلیل عدم اعطای تسهیلات به متقاضیان به 9 هکتار تقلیل یافت.
وی عدم اعطای تسهیلات به متقاضیان به منظور تامین هزینه های اولیه کشت را عمده مشکل توسعه کشت زعفران در استان زنجان دانست و تصریح کرد: تسهیلاتی که قرار است در این راستا در اختیار بهره برداران قرار گیرد بهتر است از طریق پشتیبان و یا سازمان جهاد کشاورزی به صورت کاملا هدفدار و به شکل مرحله ای و در قالب تامین نهاده ها انجام گیرد.
اوجاقلو از توزیع حدود 40 تن پیاز زعفران طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و گفت: شرکت پشتیبان زعفران در استان علاوه بر تامین پیاز مورد نیاز متقاضیان، بر تمام مراحل در روند تولید زعفران نظارت کرده و خدمات مشاوره ای لازم را به بهره برداران ارایه می کند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میانگین عملکرد زعفران در این استان را حدود پنج تن دانست و اواخر مهر ماه تا اوایل آذر ماه را زمان برداشت زعفران در استان اعلام کرد.
 
 انتهای پیام/ن
برچسب ها: اراضی ، کشت ، زعفران ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.