سازمان ملل: کشور های اروپایی سیاست مهاجرتی خود را اصلاح کنند

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، خواستار بهبود سیاست های مهاجرتی کشور های اروپایی در حمایت بیشتر از پناهجویان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیساریای پناهندگان سازمان ملل با اشاره به مهاجرینی که سال گذشته در اثر هرج و مرج و آشفتگی در مرزهای کشورهای اروپایی قربانی شده و یا ناگزیر به بازگشت به کشور های خود شدند، خواستاربهبود سیاست های مهاجرتی این کشور ها در جهت حمایت بیشتر از پناهجویان و مهاجرین شد.

فلیپو گراندی روز دوشنبه در نامه ای به دفتر سیاسی اتحادیه اروپا این کشور ها را متهم ساخت که سیاست های نادرست آن ها در سال گذشته قادر به پاسخگویی به بحران پناهندگان و مهاجرینی که به این کشور ها پناه آوردند نبوده است.

وی کشور های اروپایی را موظف دانسته است تا با استفاده از تجربه دردناک سال گذشته عزم خود را جزم کرده و به جهانیان نشان بدهند که اروپا قادر به همراهی و همپایی با نهضت جهانی پاسخگویی به بحران مهاجرت هست و می توانند در تعاملی استراتژیک با سایر کشور ها به این بحران روبه گسترش خاتمه بدهند.

گراندی نوشته است که به گواه تاریخ کشور های اروپایی زمانی که در مشارکت با یکدیگر به پاسخ گویی به مشکلات می پردازند موفق تر هستند و زمان آن فرارسیده است تا این کشور ها با دیدگاه و چشم اندازی تازه به مقابله با بحران پناهندگی و مهاجرت بپردازند.

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در این اطلاعیه به برنامه پیشنهادی تازی ای اشاره کرده و از کشور های اروپایی خواسته است تا با اجرای این طرح پیشنهادی شیوه برخورد خود با این بحران را اصلاح کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار