فرمانده عراقی: داعش، منازل آوارگان موصل را بمب گذاری می کند

فرمانده عملیات نیروهای ویژه سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد داعش با آواره کردن اهالی شهر موصل، خانه های آنها را بمب گذاری می کند. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از شبکه الحدث، سرلشکر معن السعدی گفت:  داعش شهروندان را در موصل وادار می کند تا خانه هایشان را ترک کنند و این خانه ها را بمب گذاری می کند. بمب گذاری خودروها هم دیگر شیوه داعش برای ایجاد مانع در پیشروی نیروهای مشترک عراقی است.

السعدی افزود: دشمن در گذشته فقط از خودروهای بمب گذاری شده استفاده می کرد، اما اکنون بمب گذاری ساختمان ها را هم در دستور کار قرار داده است. داعش اهالی خانه ها را آواره می کند و بین خانه ها راه هایی را برای افراد مسلح خود ایجاد می کند تا بتوانند در تردد بین مناطق مختلف استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد بیست و پنج تا بیست و شش محله از محله های شرقی شهر موصل آزاد و به طور کامل پاکسازی شده است. بیش از نیمی از محله های شرقی موصل در کنترل نیروهای ما قرار دارد. زمان مشخصی برای پایان عملیات وجود ندارد، زیرا نبردها در مناطق شهری و مسکونی است. ارزیابی ما نشان می دهد عملیات آزادسازی محله های باقی مانده، زمان کمتری در مقایسه با محله های آزاد شده می گیرد.

السعدی تصریح کرد ما امیدواریم پیش از پایان امسال، کنترل کامل ساحل شرقی شهر موصل را در دست بگیریم. فاصله ما تا ساحل رودخانه کمتر از سه کیلومتر است. شماری از داعشی ها که در بین شهروندان در محله های شرقی موصل پنهان شده بودند، بازداشت شدند. خانواده ها در محله های پاکسازی شده حضور دارند و خانواده هایی هم که از این محله ها خارج شده بودند، در حال بازگشت به خانه هایشان هستند. وزارت مهاجرت عراق هم کمک های لازم را در اختیار این خانواده ها قرار می دهد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار