بوریس جانسون: نگران روابط دوستانه ترامپ و پوتین نیستم

وزیر خارجه انگلیس نسبت به اقدامات روسیه و راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای برکناری بشار اسد اظهار امیدواری کرد.

بوریس جانسون: نگران اظهارات تحسین‌آمیز رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از پوتین نیستمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت؛ بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس گفته است نگران روابط دوستانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیست. 

وی گفت امیدوارم پوتین و طرف‌هایی که از او حمایت می‌کنند به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای برکناری بشار اسد در سوریه دست یابند.

جانسون در برنامه تلویزیونی "اندور مار" با اشاره به نقش پررنگ روسیه در سوریه گفت: انگلیس یکی از پیشتازان اصلی اعمال تحریم علیه روسیه بوده است و علت آن، حمایت‌های پوتین از حکومت بشار اسد است. انگلیس به هیچ عنوان نگران اظهارات تحسین‌برانگیز رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درباره پوتین نیست و این رویه بر روابط لندن-واشینگتن تأثیری نخواهد داشت. بهتر است درباره روابطمان با دولت جدید آمریکا مثبت باشیم. همان‌طور که روابطمان تاکنون سازنده بوده است.

وی در ادامه مدعی شد: آنچه برای ما اهمیت دارد، درک دولت آمریکا از تحولات خاورمیانه است که با حضور ایران و روسیه به صحنه‌ای پیچیده تبدیل‌شده است و بدون شک کنگره آمریکا با اکثریت جمهوری خواهان رویکرد چندان ملایمی نسبت به ایران و روسیه ندارد.

وی در پایان اظهاراتش بر سابقه روابط انگلیس و آمریکا اشاره کرد و گفت: نباید رابطه لندن و واشینگتن را که یک واقعیت سیاسی عمده در یکصد سال گذشته بوده است، فراموش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار