هلاکت 130 تروریست انگلیسی‌تبار در سوریه

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد تاکنون 130 عنصر تروریستی تبعه این کشور در سوریه به هلاکت رسیده‌اند.

هلاکت 130 تروریست انگلیسی‌تبار در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رسمی کویت از لندن، «بوریس جانسون،»وزیر امور خارجه انگلیس، پنج‌شنبه، اعلام کرد تاکنون 130 شهروند انگلیسی عضو گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های مسلح در سوریه کشته شده‌اند.

بوریس جانسون در پاسخ به سوال نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: «نزدیک به 850 انگلیسی مقیم این کشور از آغاز بحران در سوریه در سال 2011 تاکنون به این کشور رفته‌ و نیمی از این افراد به انگلیس بازگشته‌اند.» 

جانسون همچنین، افزود شمار انگلیسی‌هایی که به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی می پیوندند کاهش شدیدی یافته و تبلیغات داعش برای جذب این افراد از سال گذشته نیز 70 درصد کاهش یافته است. وی اظهار داشت جنگنده‌های انگلیسی تاکنون 1105 بار به مواضع داعش در عراق و سوریه حمله کرده‌اند که از این تعداد 1038 بار در عراق بوده است.

وزیر امور خارجه انگلیس تأکید کرد گروه داعش در حال ضعیف شدن و فروپاشی است و تنها مسئله زمان باقی مانده است. جانسون گفت: «گروه داعش از طریق نبردهایی که در عراق و سوریه جریان دارد ریشه کن می شود و نبرد موصل به رهبری نیروهای عراقی پیشرفت خوبی داشته است.»

جانسون افزود نابودی داعش در گرو آزادسازی شهر الرقه در سوریه به عنوان پایگاه اصلی این گروه است.
وی اظهار داشت بر اساس اطلاعات موجود، «ابوبکر البغدادی،» سرکرده داعش، در حالی که طرفدارانش را به ادامه جنگ و درگیری ترغیب می کند خود از شهر موصل در عراق متواری شده است. 

وزیر امور خارجه انگلیس از روسیه خواست عملیات نظامی را در استان حلب سوریه متوقف و دولت سوریه را به بازگشت به میز مذاکرات ترغیب کند. این مقام انگلیسی همچنین از روسیه خواست از حق وتو علیه قطعنامه‌های بین المللی در محکومیت دولت سوریه در شورای امنیت استفاده نکند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار