صدیق صدیقی: پاکستانی‌ها می خواهند جنگ در افغانستان را گسترش دهند

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله کشور گفته است که پاکستانی‌ها در پی وسیع‌سازی جنگ در افغانستان هستند.

صدیق صدیقی: پاکستانی‌ها می خواهند جنگ در افغانستان را گسترش دهندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، آقای صدیقی این مطلب را امروز در صفحه رسمی فیسبوک‌اش نگاشته است: «بعد از گفته‌های اخیر جنرال نیکلسون راجع به تلاش‌های روسیه و پاکستان برای حمایت از طالبان معلوم می‌شود که پاکستانی‌ها روی نقشه‌ای دیگری کار کرده‌اند تا ذهنیت روسیه را در برابر طالبان تغییر دهد و دامنه‌ای جنگ را در افغانستان وسیع‌تر سازد.»

سخنگوی وزارت امور داخله در ادامه نوشته است: «امید، روسیه و سایر کشورهای همسایه ما که در ۱۶ سال پسین در کنار ما بودند هم‌چنان به حمایت شان از نظام کنونی و مردم افغانستان ادامه دهند و فریب دسیسه‌های پاکستانی‌ها را نخورند.»

وی گفته است که گروه هراس‌افگن طالبان تباهی منطقه است و باید در برابر این گروه با هم مبارزه کنیم.

روز جمعه گذشته جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، در پنتاگون صحبت می‌کرد، روسیه را متهم به همکاری و کمک کردن به طالبان نمود.

آقای نیکلسون اظهار داشته بود که روسیه به طالبان در افغانستان مشروعیت می‌بخشند.

این فرمانده امریکایی افزوده بود که این مشروعیت بخشیدن آشکار روسیه به گروه طالبان، بر واقعیت استوار نیست. اما این کار رخ داده است تا حکومت افغانستان و ناتو را تضعیف کند.

آقای نیکلسون در رابطه به کشور روسیه گفت که آنجا (افغانستان) یک رقابت با ناتو موجود است. وی گفت که ما می‌خواهیم که در رفتار آنها یک تغییر دیده شود.

این در حالی است که حکومت افغانستان چندین بار است که پاکستان را متهم به همکاری و حمایت گروه طالبان در افغانستان نموده است

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار