اصفهان؛

انتخاب برترین های جشنواره سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری در اصفهان

اولین جشنواره ' سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری' در منطقه 6 کشور ، دیشب در اصفهان پایان یافت و برترین غذاهای ایرانی این منطقه انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در اختتامیه این جشنواره که در هتل عباسی اصفهان برگزارشد، از نگاه داوران و مردم، ' آش انار ' ، ' آبگوشت به و بادمجان '، ' سالاد لبو و انار ' ، ' سرکه ' و ' شیره ' به ترتیب برترین پیش غذا، برترین غذای اصلی، برترین دسر و برترین نوشیدنی از استان قم انتخاب شد.
' کشک و بادمجان '، ' ته چین با مرغ' ، ' خورش ماست ' و همچنین ' گل گاو زبان ' به ترتیب برترین پیش غذا، برترین غذای اصلی، برترین دسر و دمنوش از استان اصفهان انتخاب شد.
' کشک و بادمجان ' به عنوان برترین پیش غذای استان تهران و ' کباب لالی'، ' زرد آلو' و ' آب زرشک و انار ' نیز به ترتیب برترین غذای اصلی، برترین دسر و برترین نوشیدنی از استان تهران انتخاب شد.
همچنین ' شوربا' ، ' داغلاما '، ' مسقطی ' و ' ریشه ماهوت ' به ترتیب برترین پیش غذا، برترین غذای اصلی، برترین دسر و برترین دمنوش از استان مرکزی انتخاب شد.
در بخش انتخاب برترین سرآشپز نیز، ' حسین میرزایی ' از استان اصفهان، ' ستار کریمی یگانه ' از استان تهران، ' ابراهیم قربانی ' از استان قم، ' مینا امامقلی ' از استان مرکزی و ' رقیه فلاحی ' از استان البرز به عنوان برترین سرآشپزان منتخب این جشنواره معرفی و از آنها تقدیر شد.
نخستین جشنواره ' سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری' منطقه 6 کشور با هدف احیا و فرهنگ سازی غذای بومی و منطقه ای و ارائه آنها در فهرست رستوران های کشور به مدت سه روز با حضور شرکت کنندگانی از استان های اصفهان، مرکزی، استان تهران، البرز و قم در باغ موزه چهلستون اصفهان برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار