لرستان؛

ظرفیت های مناسب شهرستان بروجرد برای توسعه و اشتغال

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان بروجرد گفت: این شهرستان ظرفیت ها و پتانسیل های خوب ومناسبی برای توسعه همه جانبه وایجاد اشتغال نسبت به دیگر شهرستان های لرستان دارا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کورانی فر گفت: این شهرستان در زمینه صنعت، وجود سرمایه گذار بخش خصوصی، فراهم بودن زیرساخت ها و حس مطالبه گری و پرسشگری مردم غنی بوده که مسئولان ومردم باید از آنها در جهت توسعه و پیشرفت همه جانبه این بروجرد استفاده کنند.

وی افزود: جاذبه های گردشگری بروجرد برای شهرهای لرستان هم ناشناخته مانده درحالیکه این شهرستان با بیش از 400 بنای تاریخی، فرهنگی وطبیعی درعرصه های مختلف گردشگری کشور بی نظیراست.

فرماندار ویژه بروجرد گفت: رسانه ها، دولت، بخش خصوصی وسازمان های مردم نهاد باید با اتصال و هماهنگی در این حوزه عمل کرده تا شاهد جهش عظیمی در عرصه های مختلف در شهرستان، استان وکشور باشیم.

کورانی فر بر تقویت فرهنگ کار و تغییر نگرش مردم نسبت به این موضوع تاکید کرد وافزود: در حال حاضر بسترهای مناسبی برای کار و اشتغال در کشور فراهم بوده ولی به دلیل نگرش اشتباه مردم به ویژه جوانان مقوله شغل و به ویژه گرایش آنها به کارهای دولتی از این فرصت به خوبی استفاده نشده است.

وی گفت:روحیه تعاون و کار مشارکتی دربین مردم شهرستان واستان کمرنگ شده که نیازمند کار فرهنگی وآگاهی بخشی است.

معاون استاندار لرستان افزود: اهالی روستاها باید با جمع آوری مبالغی در قالب یک تعاونی واخذ تسهیلات ازسیستم بانکی شهرستان تا سه برابر مبلغ جمع آوری شده با قرار دادن کارت یارانه به عنوان ضمانت نامه تسهیلات برای اشتغال جوانان در روستا فعالیت کرده ولی از این فرصت مناسب به دلیل نبودن روحیه همکاری و مشارکت، استفاده نشده است.

کورانی فرگفت: کمیته مشورتی در فرمانداری بروجرد تشکیل شده و افراد صاحب فکر، ایده وطرح که فاقد پشتوانه مالی بوده را شناسایی و به سیستم بانکی برای اخذ تسهیلات و یا به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال معرفی می شوند.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در روشنگری اذهان عمومی افزود: باید از ظرفیت شبکه های مجازی به صورت هدفمند و مدیریت شده استفاده کرده و زیرا این محیط در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی نقش آفرین وموثر است.

فرماندار ویژه بروجرد گفت: به دلیل گستردگی فضای مجازی ودر دسترس بودن برای تمام اقشار جامعه باید در زمینه فرهنگ سازی وآموزش آن در خانواده ها و مدارس فعالیت کرد.

کورانی فر افزود: همچنین باتوجه به فراگیر شدن فضای مجازی، رسالت رسانه ها در آگاهی بخشی به عموم مردم و بیان واقعیت ها سنگین تر شده است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.