ساری،

طرحی برای جبران خسارت کیوی

سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای فروش کیوی های خسارت دیده وارد مذاکره شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برگزاری جلسه های متعدد و مذاکره برای خرید کیوی های خسارت دیده با قیمت 650 تومان خبر داد.

وی افزود: با دو واحد تولیدی صنایع تبدیلی مذاکره انجام شد تا کیوی های خسارت دیده با قیمت 650 تومان به فروش برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت :برای جبران خسارت باغداران، پرتقال های یخ زده درجه 3 را برای مصرف صنعتی کیلویی 550 تومان خریداری می شود.

حیدرپور افزود: اگر محصول آن ها مصرف صنعتی دارد با قیمت کیلوی 550 تومان به فروش رسانند.

وی تاکید کرد: باغداران پرتقال های زرد شده را برداشت و در انبار نگه دارند و به تدریج به بازار عرضه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه تا 10 روز آینده هوای استان ملتهب نخواهد شد و دمای زیر صفر را تجربه نخواهد کرد افزود: قیمت فعلی پرتقال در بازار بسیار پایین است و از این رو باغداران نباید محصول خود را به بازار عرضه کنند.

حیدرپور وزارت جهاد کشاورزی را متعهد به خرید 40 هزار تنی مرکبات از باغات استان دانست و گفت : در هماهنگی با تشکل ها از طریق اتحادیه تعاون روستایی بخش بسیار کمی از این مقدار را قبل از برف قرارداد بستیم و از این هفته نیز با باغ های خسارت ندیده و تشکل های باغبانی و سورتینگ جهت عقد قرارداد خرید به گفت گو خواهیم نشست.

وی قیمت تضمینی پرتقال درجه یک را کیلویی 900 تومان اعلام کرد و گفت: باغداران اگر قیمت مناسب در بازار دیدند محصولشان را بفروش رسانند.

وی افزود: قیمت خرید پرتقال در شب عید حداقل کیلویی هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار