حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مهار سه فقره آتش سوزی در حاشیه پارک ملی گلستان

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: سه فقره آتش سوزی در حاشیه پارک ملی گلستان به طور کامل مهار شد .

مجتبی حسینی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار داشت : عصر امروز با توجه به وزش باد شدید در استان گلستان، سه نقطه در غرب پارک ملی گلستان دچار حریق شد که با اطلاع رسانی مردم محلی به یگان حفاظت اداره پارک ملی گلستان، نیروهای محیط بان به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد : در ساعات ابتدای آتش سوزی سه گروه متشکل از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان و مردم محلی روستاهای اطراف پارک به محل های وقوع آتش مراجعه و با وسایل انفرادی از قبیل بیل ، تبر ، اره موتوری ، شن کش ، کوله های آب پاش و تراکتورهای لانس دار ، اقدام به خاموش کردن آتش کردند .

حسینی ضمن تشکر از حضور به موقع مأموران محیط زیست در هنگام وقوع حریق اعلام کرد : آتش سوزی در منطقه جنگلی در مرز غربی پارک در حاشیه روستای قوش چشمه  به طور کامل مهار شده است .

وی همچنین از مهار کامل آتش سوزی در دو نقطه دیگر در حاشیه پارک در محل دره شمالی روستای تنگراه و کندسکوه خبر داد و افزود : در دره شمالی دو اصله درخت دچار حریق شده و باعث شده که مقداری کف سوزی برگ ها را در جنگل شاهد باشیم که با تلاش محیط بانان تنگراه این آتش به طور کامل مهار شده و در حال اطفا است . 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان اضافه کرد :در منطقه کندسکوه هم با حضور نیروهای اجرایی پارک ملی آتش سوزی که به صورت لکه ای بوده مهار شده و محیط بانان در حال پاکسازی لکه های حریق هستند تا آتش به داخل پارک ملی گلستان نفوذ نکند .

حسینی در پایان گفت : علت آتش سوزی و وسعت آن در دست بررسی است و محیط بانان تا اطمینان کامل از مهار حریق در منطقه حضور خواهند داشت .
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار