معتمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان افغانستانی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه امیرکبیر در نظر دارد پذیرش دانشجویان افغانستانی را افزایش دهد.

افزایش ظرفیت دانشجویان افغانستانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه برگزاری مسابقات رباتیک دانش‌آموزان و دانشجویان افغانستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه دانشگاه امیر کبیر همه ساله تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی را پذیرش می‌کند که اکثریت این تعداد را دانشجویان افغانستانی تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: اینکه این دانشجویان از طریق کنکور و به صورت روزانه در این دانشگاه پذیرش می‌شوند خود گواه نخبه بودن این دانشجویان است.

وی تاکید کرد: دانشجویان افغانستانی دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک) از گروه‌های فعال دانشجویی این دانشگاه هستند و بنده به عنوان ریاست دانشگاه هیچ گونه تفاوتی بین این دانشجویان با دانشجویان ایرانی نمی‌بینم.

معتمدی با اشاره به برنامه‌های روی دست این دانشگاه برای دانشجویان خارجی خاطر نشان کردند: دانشگاه امیرکبیر در نظر دارد پذیرش دانشجویان خارجی را در این دانشگاه افزایش دهد و به دلیل اشتراکات زبانی و فرهنگی فراوانی که بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد دانشجویان افغانستانی در این طرح در اولویت نخست قرار دارند و بنده و همکارانم در هیأت مدیره دانشگاه از حضور بیشتر این عزیزان در این دانشگاه صنعتی استقبال می‌کنیم.

معتمدی حضور نمایندگان فدراسیون جهانی رباتیک در این نوبت از مسابقات را اتفاقی قابل توجه در جهت ارتقای تجربه شرکت کنندگان در این رقابت‌ها دانست‌.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ال
۲۱:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به فکر بچه های خودتون باشین غریب پرست ها ...
آخرین اخبار