گیلان؛

فعالیت ۹۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به فعالیت ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۹۰۰ کانون در مساجد گیلان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، روز جمعه (۱۲ آذر) در نشست اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های مساجد آستارا، اظهارکرد: مسجد محور وحدت مسلمین است.

وی افزود: هر چقدر مسجد محوری را در جامعه به ویژه در بین جوانان تقویت کنیم خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مسجد خانه خداست، تصریح کرد: آنهایی که به مسجد رفت و آمد دارند زائر خانه خدا هستند و نزد خداوند متعال و پیامبر گرامی اسلام مقام و ارزشی والا دارند.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به اینکه هر کسی در هر پست و مقامی و در واقع همه آحاد جامعه در مسجد واحد می‌شوند، اظهارکرد: شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر محوریت مسجد بود.

وی به فعالیت ستاد رسیدگی به امور مساجد در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷ دستگاه مرتبط با مسجد هر ماه یک جلسه در راستای رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور، خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰ کانون در مساجد گیلان فعال هستند.

حجت الاسلام پورابراهیم اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در سطح روستاهای استان فعالیت دارند.

وی در ادامه گفت: با پیگیری های نمایندگان مردم در خانه ملت در بودجه ۹۵ و ۹۶ بازهم ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارای ردیف بودجه خاص در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه بندر مرزی آستارا نقطه صفر مرزی است، افزود: نگاه مرکز و استان به کانون های فرهنگی و هنری آستارا ویژه است.

حجت الاسلام پورابراهیم بر برگزاری برنامه ها و کارهای فرهنگی با شکوه تر و با کیفیت عالی تاکید و تصریح کرد: همه نهادهای فرهنگی باید دست به دست هم دهند و با تعامل و همکاری یکدیگر در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی گام بردارند.

وی با بیان اینکه مسجد جایگاه سیاسی است، اظهارکرد: مسجد نباید سیاست زده شود و ما بستر را آماده می‌کنیم ولی از این جایگاه به نفع و علیه کسی استفاده نمی‌کنیم.

حجت الاسلام پورابراهیم در پایان بر افزایش کانون های تخصصی به ویژه راه اندازی و تاسیس کانون چهره به چهره در بندر مرزی آستارا تاکید کرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه احکام اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بندر مرزی آستارا به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.