پس از کناره‌گیری رئیس جمهور فرانسه از رقابت‌های انتخاباتی؛

والس: تصمیم اولاند در خصوص انتخابات، تصمیمی بسیار سنجیده بود

نخست وزیر فرانسه تصمیم رئیس جمهور این کشور درباره کناره‌گیری از ادامه حضور در انتخابات آتی را تحسین کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه تلویزیونی‌ ای‌پی‌تی‌ان،
مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، ضمن تحسین تصمیم اولاند مبنی بر انصراف از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه، گفت قطعاً این انتخاب، انتخاب آسانی نبوده است و بسیار قابل احترام است. 

وی که در شهر «نانسی» به سر می‌برد، در جمع هواداران سوسیالیست گفت: پس از بیانات مقتدرانه فرانسوا اولاند، رئیس جمهور، امروز می‌خواهم مستقیماً با شما صحبت کنم. صحبت‌های اولاند سرشار از شور و هیجان و احساس بود. احساسی که در من و در همه ما وجود دارد. وی حقایق بسیاری را بیان کرد. رئیس جمهور در مورد تصمیم و انتخاب خود به همه هم میهنان توضیح داد؛ انتخابی بسیار سنجیده که مدتهای طولانی در مورد آن فکر شده بود. هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. قطعاً این انتخاب، انتخاب آسانی نبوده است و بسیار قابل احترام است. 

نخست وزیر فرانسه افزود: می‌خواهم به همه مردم فرانسه و تمام کسانی که حرفهای من را می‌شنوند بگویم که تصمیم رئیس جمهور کشور تصمیم یک سیاستمدار است. خطاب من به رئیس جمهور نیز این است که همانطور که خودشان مستحضرند، من احترام و علاقه خاصی نسبت به ایشان دارم و به او افتخار می‌کنم. نه فقط من، بلکه همه وزرای کابینه ایشان چنین حس مشترکی دارند. من از اینکه در کابینه اولاند وزیر کشور بودم و اکنون نخست وزیر هستم، احساس غرور می‌کنم. 

والس اضافه کرد: تاریخ، دورنمای اقدامات دوره ریاست جمهوری پنج ساله فرانسوا اولاند را به نمایش خواهد گذاشت. ما باید از عملکرد ایشان دفاع کنیم و من این کار را انجام خواهم داد همانگونه که از سال دو هزار و دوازده تاکنون به گونه‌ای خستگی ناپذیر به وظایف خود عمل کرده‌ام و از سیاست‌های ایشان دفاع می‌کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار