باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

هیجان یک مسابقه با «آب و آتش»/ علاقمندان تا 20 آذر منتظر باشند

مسابقه «آب و آتش» با همکاری و همراهی جوانان مستعد و ورزشکار ایرانی از 20 آذر ماه به روی آنتن می رود.

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از قطار ایستگاه چیتگر که پیاده می‌شویم، بعد از چند قدم پیاده روی به تاکسی هایی می‌رسیم که استودیوی روباز شبکه نسیم را به خوبی می‌شناسند.

چه خبر از پشت صحنه «آب و آتش»/ پخش از 20 آذر ماه

استودیویی در نزدیکی دریاچه مصنوعی خلیج فارس. از نگهبانی عبور می کنیم و با همراهی عوامل تدارکات وارد فضایی وسیع با بیش از 30 عوامل می شویم.

پس از ورودمان به فضای اجرای برنامه، شاهد تلاش گروهی هستیم که با برپایی سازه هایی عجیب و غریب، یکسری از جوان مستعد و زبده ایرانی را در کنار خود جمع کرده اند تا با طراحی مسابقه ای هیجان انگیز خود را به آب و آتش بزنند.

در حاشیه دریاچه آنچه که بیشتر به چشم می آید، سرسره آبی و لوگوی شبکه نسیم است که در کنار دیگر موانع سازه های آبی و خاکی مسابقه خودنمایی می کند. این مسابقه شامل دو بخش خشکی و آبی است؛ خاکی از جهت موانع گذری در فضای اجرا و آبی، سازه های آهنی که در دریاچه برپا شده و شرکت کنندگان باید مسیری را در دمایی پایین تر از منفی 5 درجه طی کنند.

چه خبر از پشت صحنه «آب و آتش»/ پخش از 20 آذر ماه

هوا کم کم روبه تاریکی رفته و چراغ برج های کنار دریاچه و نورپردازی مغازه ها و فضایی سبز آن منطقه روشن می شود، اما این تاریکی  و رسیدن شب چیزی جزء سرما همراه خود ندارد. سرمایی که دمای آن در بیرون از آب منفی 3 درجه و داخل آب فراتر از این بحث ها است.

اما اگر بخواهیم سوز سرمای غالب بر فضای اجرای مسابقه را نادیده بگیریم، در سوله‌ی کناری شرکت کنندگان در چهار گروه، چهار نفری، بعد از سپری کردن مراحل مقدماتی و نیمه نهایی، بالاخره امشب به فینال رسیده اند و برای کسب جایزه بزرگ، آماده می شوند. پچ پچ ها همه برای تقسیم کار بین اعضای گروه است، گویا در مرحله نیمه نهایی «پسران ری» توانسته بودند با کسب حداکثر امتیاز صعود کنند و حالا در کنار توده ای از آتش برای ادامه این صعود طراحی و نقشه هایی دارند که جوانمردانه پای به عرصه رقابت بگذارند.

اعضا هر تیم مشخص و کارت های سرگروهی داده می شود. با قدم زدن و ارزیابی فضای مسابقه گروه ها سعی می کنند بیشتر با طراحی و مراحل آشنا شوند اما تا زمان اصلی اجرا خیلی مانده و به حتم پس از آغاز دلهره و تپش قلب ها بیشتر می شود.

چه خبر از پشت صحنه «آب و آتش»/ پخش از 20 آذر ماه

اما در کنار آماده شدن شرکت کنندگان، طراح مراحل مسابقه امیر بدری به همراه گروه اجرایی صحنه؛ مسیر مراحل اجرایی و امنیت سازه های مسابقه را شروع برنامه آماده می کنند تا مسابقه تلویزیونی «آب و آتش» پس از سالها با روی کار آمدن شبکه نسیم «سین» سرگرمی را در رسانه ملی کامل کند و با محک زدن سه قدرت فکری، قدرتی و سرعتی جوانان، برنامه ای مهیج را برای خانواده ها روی آنتن ببرد.

حالا همه چی برای ضبط آماده شده ، دوربین ها سرجاهای خود مستقر و گروه کارگردانی و تهیه کنندگی برای مشورت های نهایی در کانکسی کنار برپایی سازه ها دور هم جمع می شوند. کم کم ماشین آمبولانس برای برقراری امنیت و حفظ جان شرکت کنندگان در محل مستقر شده و تماشاگران که از اعضای خانواده این چهار گروه هستند به جایگاه اصلی خود می آیند. 

چه خبر از پشت صحنه «آب و آتش»/ پخش از 20 آذر ماه

همه چی برای یک آتش بازی و یا بالا رفتن آدرنالین خون مهیا است، تیم ها مشخص و شماره گذاری آنها پس از قرعه کشی انجام شده، دوربین و صدا تنظیم، مجری جوان برنامه حسام ناصری درحال گریم است و تنها با روشن شدن چراغ ها مرحله نهایی مسابقه تلویزیونی «آب و آتش» برای کسب جایزه بزرگ و رقابتی جوانمردانه به سرانجام می رسد.

گفتنی است مسابقه تلویزیونی «آب و آتش» به تهیه کنندگی غلامرضا بختیاری و ساسان گلستانه، کارگردانی عباس اختری و همکاری گروه برنامه ساز برنامه تلویزیونی«چند درجه»، از 20 آذر ماه روی آنتن شبکه نسیم می رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۲۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
عالییییییییییی
آخرین اخبار