سمنان;

سمنان در طرح رونق تولید به جایگاه سوم کشور دست یافت

استان سمنان در راستای طرح رونق تولید کشور با کسب 145.7 درصد در تعدادپرونده های پرداختی عنوان سوم کشور را به خود اختصاص داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اعلام این خبر گفت : در راستای تفاهم صورت گرفته فی مابین بانک مرکزی و وزارت تعاون، صنعت، معدن و تجارت  و نظر به ارزیابی انجام شده از سوی وزارت کشور، استان سمنان موفق گردید تا در شاخص فعالیت استان ها از حیث تعداد تسهیلات پرداخت شده به کل واحدهاو طرح های تخصیص یافته با 484 پرونده ی پرداخت شده  از میان 332 واحد و طرح تخصیصی به استان با عملکرد 145.7درصد به رتبه سوم کشور دست یابد .

محمد همتیان  همچنین اظهار داشت: این استان از حیث مبلغ تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های عامل نیز از جایگاه نسبتا مطلوبی در سطح کشور برخوردار است و توانسته است جزء ده استان برترکشور در این زمینه باشد .

وی مبلغ تخصیص یافته به استان سمنان را 4700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:تا کنون 2866 میلیارد ریال به واحدهای درخواست کننده پرداخت گردیده است که این عدد در مقیاس مبلغ پرداختی به مبلغ تخصیص یافته 60.9 درصد محقق گردیده است و موجب گردید تا استان سمنان در این مقیاس نیز به رتبه ی ششم کشور دست یابد .

وی در پایان اضافه کرد: مبلغ 160 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی شبکه بانکی کشور بمنظور فعال نمودن واحدهای تولیدی کوچک  و متوسط بخش خصوصی و همچنین رفع موانع تولید و دستیابی به ظرفیت کامل واحدهای تولیدی کشور اختصاص یافته است که به نسبت در میان 12000 واحد تولیدی کوچک و متوسط استان های کشور توزیع گردیده است .
 
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار