شیراز؛

شیراز متولی ایران و هند در علوم پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی شیراز متولی ایران و هند در علوم پزشکی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر سید محمدرضا خلیلی، رایزن علمی هند و شبه قاره مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، در نشست بررسی زمینه های همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه های هند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، متولی امر همکاری کشور ایران و هند در علوم پزشکی هستند.
وی هدف از این نشست را، ارتباط و همکاری دو کشور ایران و هند در خصوص مسائل علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان مرکزیت کلان منطقه پنج کشوری در وزارت بهداشت و درمان تعریف شده است و تمام ارتباط با کشور هند از سوی این دانشگاه و همکاری دانشگاه های زیر مجموعه قطب پنج، در حوزه علوم پزشکی، برقرار می شود.
این رایزن علمی، از جمله محورهای این همکاری را، ارزشیابی دانشگاه ها، تبادل دانشجویان ایرانی و هندی، حوزه های علوم پزشکی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مهندسی پزشکی، IT  و فناوری اطلاعات، نام برد.
دکتر خلیلی، با بیان اینکه باید دانشگاه های مورد تایید کشور هند که مدرک آن قابل ارزش باشد، شناسایی شود، ادامه داد: همچنین باید امکاناتی که در کشور هند فراهم است و دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیل به این کشور عزیمت می کنند مشخص شود و از سویی دیگر، دانشجویان هندی در ایران جذب شوند.
این رایزن علمی، اضافه کرد: از دیگر تصمیم های این نشست همفکری، اعزام گروهی از مجموعه دانشگاه های کلان منطقه پنج، به کشور هند بود تا در خصوص موسسات و انستیتو های معتبر کشور هند گفتگو کنند و برای همکاری، شرکت های معتبری که در حوزه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی فعالیت دارند، شناسایی شود.
معاون بین الملل دانشگاه نیز بیان کرد: برگزاری دوره های تحصیلی مشترک با دانشگاه های هند و امکان ارائه دوره های تکمیلی برای دانشجویان ایرانی فارغ التحصیل هند در دست انجام بوده و در این خصوص، با معاونت آموزشی وزارت بهداشت رایزنی های لازم، صورت می گیرد.
دکتر عرفانی همچنین از اعزام نخستین هیات متشکل از اعضای کارگروه فناوری زیستی کلان منطقه پنج، به کشور هند در آینده نزدیک خبر داد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار