تبریز؛

تاکیدبر تسریع تکمیل میدان میوه و تره بار شهرستان بستان آباد

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در تکمیل تنها میدان میوه و تره بار این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛وحدتی در جلسه بررسی مشکلات میدان میوه و تره بار شهرستان بستان آباد با بیان اینکه طرح مطالع و اجرای این پروِه از سال 1387 شروع شده ولی هنوز شاهد تکمیل آن نیستیم است افزود:نبود میدان میوه و تره بار در شهرستان هم برای تولیدکننده ها و هم برای مصرف کننده ها مشکلات زیادی را ببار آورده است.

وی گفت: شهرستان بستان آباد قطب تولید برخی از محصولات کشاورزی و دامی بوده و برای عرضه این محصولات نیاز مند محل دائمی برای عرضه محصولات تولیدی خود می باشد.

وی همچنین در این جلسه ازنبود فضاهای سردخانه ای برای تولیدات دامی و کشاورزی در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود:متاسفانه نبود فضاهای کافی سردخانه باعث می شود محصولات دامی و کشاورزی در دست کشاورزان خراب شود.

وی با بیان اینکه سردخانه ها دارای قابلیت حفظ و نگهدای از محصولات موسمی زراعی و باغی و مواد غذایی هستند گفت:سردخانه ها در تعادل بخشی بین تولید و عرضه و همچنین صادرات محصولات تولیدی دامی و کشاورزی و زمینه قطع وابستگی نقش خود را می توانند بخوبی ایفاء بکنند.

وی در این جلسه به تولید سالانه بیش از 50 هزار تن هویج استان در این شهرستان نیز اشاره ای کرد و افزود:متاسفانه نبود صنایع تبدیلی باعث شده که کشاورزان در این زمینه دچار ضرر و زیان شوند.

فرماندار شهرستان بستان آباد از بکار گیری ظرفیت های این شهرستان در راستای حل مشکلات میدان میوه و تره بار خبر داد و افزود:برای ایجاد رمپ های ورودی و خروجی این میدان به آزاد راه برنامه ریزی شده است.

وی در این جلسه به وجود بیش از 10 هزار کارگر در حوزه صنعت در این شهرستان خبر داد و افزود:احداث شهرک مسکونی کارگری در این شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی گفت:با احداث شهرک مسکونی کارگری در این شهرستان شاهد گاهش هزینه های کارگران و رفع مشکلات مسکن آنها خواهیم بود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.