مشهد؛

اسکان 63 هزار زائر پیاده رضوی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از آغاز حرکت زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی تا صبح امروز 63 هزار و 198 نفر در بقاع متبرکه و حسینیه های این استان اسکان یافته اند.

اسکان 63 هزار زائر پیاده رضوی در بقاع متبرکه خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: 47 پایگاه استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع) در بقاع متبرکه و حسینیه ها مستقر شده و در این پایگاه ها خدمت رسانی رفاهی و فرهنگی به زائران انجام می گیرد.
وی گفت: همچنین در این مدت در پایگاه های استقبال از زائر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، 141 هزار و 663 زائر پیاده پذیرایی و 62 هزار و 324 نفر نیز اطعام شده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: امکانات اسکان، وسایل گرمایشی، تهیه پتو برای استراحت، دارو و کمک‌ های اولیه، نقشه راهنما، پرچم، سربند و کتاب با بهره گیری از حضور 90 روحانی اعزامی برای اجرای برنامه ‌های فرهنگی مانند اقامه نماز جماعت، تکریم حلقه‌ های معرفت و سخنرانی در این پایگاه ها فراهم شده است.
حجت الاسلام احمدزاده گفت: همچنین در 300 حسینیه اطراف حرم مطهر رضوی امکانات لازم برای اقامت 20 هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر ایجاد شده است.
وی افزود: امروز بیش از 60 بقعه میزبان عزاداران برای برگزاری مراسم سوگواری در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار