کرمانشاه؛

35 درصد کارکنان میراث فرهنگی استان از خانواده ایثارگران هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 35 درصد کارکنان میراث فرهنگی استان از خانواده ایثارگران هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی در مراسم هفته بسیج در اداره کل میراث فرهنگی استان اظهارکرد: بسیج راهی بود که حضرت امام خمینی (ره) به عنوان مبتکر و خلاق آن، متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برگزید و سازماندهی و همراهی جامعه ایرانی اسلامی را تحت عنوان بسیج پایه ریزی کرد.

 وی افزود: بسیج یک راه، فکر، عقیده و مرام است که هرکسی به این راه اعتقاد داشته باشد بسیجی است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بسیج را نباید هزینه منافع خود بکنیم، گفت: هر کس در این مسیر قدم بردارد بسیبجی است و نباید چنین سرمایه عظیمی را هزینه منافع فردی و جناحی کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به جمعیت 35 درصدی کارکنان ایثارگر اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شهید، شهادت و ایثارگری همه اهل عزت و احترامند و حرمت و جایگاه ایثارگران باید حفظ شود.

 جعفر همتی مشاور عالی و مشاور هماهنگی امور ایثارگران استانداری کرمانشاه نیز با تبریک هفته بسیج، بیان کرد: سختی های زیادی برای به ثمر نشستن این انقلاب کشیده شده است و باید از همسران و فرزندان شهید پرسید در این راه چه رنج هایی کشیده اند.

 وی افزود: چه انسان هایی جان خود را تقدیم کرده اند و چه خانواده هایی دو ، سه و چند شهید داده اند و چه کسانی رنج جانبازی را به جان خریده اند تا این نظام پا بگیرد.

 همتی در ادامه تصریح کرد: 230 هزار شهید، 500 هزار جانباز و 40 هزار آزاده در جنگ تحمیلی تقدیم این انقلاب شده تا ما امروز با آسایش زندگی کنیم.

 وی با اشاره به تفکر الهی امام(ره) در تشکیل بسیج اظهار داشت: امام (ره) نظامی نبود، اما یک انسان وارسته دینی بود که با برداشت از سیره نبوی بسیج را ابداع نمود.

 مشاور استاندار کرمانشاه ادامه تاکید کرد: بسیج متعلق به هیچ گروه و حزب خاصی نیست و متعلق به همه جناح ها و ملت ایران است.


در پایان این مراسم با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی از ایثارگران تجلیل شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار